Rchr
J-GLOBAL ID:201801006869586150   Update date: Dec. 08, 2020

Jo Kayo

Jo Kayo
Affiliation and department:
Research field  (1): Primary/secondary education and curricula
Research theme for competitive and other funds  (3):
  • 2020 - 2023 保育における音楽を伴った身体表現活動の活用モデルの開発
  • 2017 - 2020 文化財保護行政、地域、教育・保育現場の相互補完による民俗芸能の継承
  • 2014 - 2017 A study of core curriculum development and digital teaching material production for Japanese folk song learning
MISC (12):
  • Study on the Concept of Japanese Folk Songs : in Literature, Folklore Studies, and Musicology. 2020. 57. 1. 57-67
  • 城 佳世. フロントライン教育研究 民謡を知らない若者たち. 初等教育資料. 2017. 954. 92-95
  • 城 佳世. The relation between Japanese folk song cognition and music education. 九州女子大学紀要. 2017. 53. 2. 43-59
  • 城 佳世. Transitions in Japanese folk song teaching materials for music education : from 1947 to 1957. 音楽学習研究 = Research on music learning : 音楽学習学会紀要. 2016. 12. 9-18
  • 中村 紗和子, 城 佳世. Piano guidance to grow practical skills in educational and nursery field. 九州女子大学紀要. 2016. 52. 2. 61-75
more...
Books (14):
  • 学びがグーンと充実する!小学校音楽授業プラン&ワークシート 中学年
    明治図書出版 2020 ISBN:9784183514172
  • 学びがグーンと充実する!小学校音楽授業プラン&ワークシート 低学年
    明治図書出版 2020 ISBN:9784183514172
  • 保育者養成のための音楽表現-模擬実践を通して学ぶ
    2020
  • 北九州市文化財調査報告書167集 小倉祇園太鼓別冊
    2020
  • 音楽科教育法 : 中学校・高等学校教員養成課程 = Method of teaching music for junior and senior high school teacher training course
    教育芸術社 2019 ISBN:9784877888459
more...
Professional career (1):
  • 修士 (福岡教育大学)
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page