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J-GLOBAL ID:201801006873445218   Update date: Oct. 08, 2024

Murakami Yusuke

ムラカミ ユウスケ | Murakami Yusuke
Affiliation and department:
Job title: Associate Professor
Research field  (2): Sports science ,  Special needs education
Research keywords  (7): Adapted Physical Education & Activity ,  Motor Development ,  Developmental Psychology ,  Developmental Disorders ,  Autism Spectrum Disorder ,  Developmental Coordination Disorders ,  特別支援教育
Research theme for competitive and other funds  (4):
  • 2022 - 2025 Movement Instability in Children with Developmental Coordination Disorder by Ecological Analysis and Its Developmental Significance
  • 2018 - 2021 微視的スケールの分析による発達性協調運動障害児の発達的変化
  • 2015 - 2017 発達性協調運動障害児への課題指向型アプローチが自己認知に与える影響
  • 2014 - 2017 Assessment of physical competency and development of exercise programs
Papers (11):
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MISC (10):
  • 村上祐介. 発達性協調運動障害(DCD)の理解と運動指導のあり方. 子どもの発育発達. 2024. 22. 1. 39-43
  • 村上祐介. 発達性協調運動障害(DCD)への支援から体育を問い直す. 体育科教育. 2023. 2023. 2. 16-19
  • 村上祐介. 子どもの運動発達の多様性と支援. 特別支援教育研究. 2021. 772. 2-5
  • 村上祐介. 運動発達の多様性と発達性協調運動障害. 体育の科学. 2021. 71. 4. 270-274
  • 村上祐介. 発達障害のある子とつくる体育授業 指導と支援. 楽しい体育の授業. 2017. 30. 9. 58-59
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Books (4):
  • I-5章 発達性協調運動障害(DCD)の原因と障害特性 『知的障害/発達障害/情緒障害/の教育支援ミニマムエッセンス -心理・生理・病理、カリキュラム、指導・支援法』渡邉貴裕・橋本創一ほか(編著)
    福村出版 2021
  • 第9章 DCDを伴うASD児の特性と支援 『発達性協調運動障害[DCD]』 辻井正次・宮原資英(監修),澤江幸則・増田貴人・七木田敦(編著)
    金子書房 2019
  • 4講 知的障害・発達障害のある人のためのスポーツ,33講 これまでの研究トレンド 『教養としてのアダプテッド体育・スポーツ学』齊藤まゆみ(編著)
    大修館書店 2018
  • 4.1 知的障害 (第4章 子どもが運動を楽しむためには) 『これからのインクルーシブ体育・スポーツ 障害のある子どもたちも一緒に楽しむための指導』藤田紀昭・齊藤まゆみ(編著)
    ぎょうせい 2017 ISBN:9784324103838
Lectures and oral presentations  (20):
  • 障害のある児童生徒にとって“望ましい”体育授業とは?(4) 通常学級でのアダプテッドの可能性と課題
    (日本特殊教育学会第62回大会 自主シンポジウム 2024)
  • Variations in movements of children with DCD in response to a constantly changing environment.
    (The 18th International Symposium of Asian Society for Adapted Physical Education and Exercise (ASAPE2024) 2024)
  • 体育が好きな人の学習観の特徴とアダプテッドの考え方との違いおよびその要因
    (日本体育・スポーツ・健康学会第74回大会 2024)
  • 現職教員を対象とした研修会におけるアダプテッドへの意識の違いとその特徴 「アダプテッドの主体性」に着目して
    (日本体育・スポーツ・健康学会第74回大会 2024)
  • 障害のある児童生徒にとって“望ましい”体育授業とは?(3) 通常学級で実践されるアダプテッドからの再考
    (日本特殊教育学会第61回大会 自主シンポジウム 2023)
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Education (3):
  • 2010 - 2016 University of Tsukuba Graduate School Graduate School of Comprehensive Human Sciences
  • 2008 - 2010 筑波大学 大学院 人間総合科学研究科博士前期課程体育学専攻
  • 2004 - 2008 University of Tsukuba School of Health and Physical Education
Professional career (1):
  • 博士(体育科学) (筑波大学)
Work history (5):
  • 2023/04 - 現在 Juntendo University Faculty of Health and Sports Science
  • 2021/04 - 2023/03 Juntendo University Faculty of Health and Sports Science Assisstant Professor
  • 2020/03 - 2021/03 Kanazawa Medical University Division of General Education
  • 2016/04 - 2020/03 Kanazawa Medical University Division of General Education
  • 2014/06 - 2016/03 University of Tsukuba Faculty of Health and Sport Sciences
Association Membership(s) (7):
The Japanese Society of Developmental Coordination Disorder ,  日本体育学会 ,  日本アダプテッド体育・スポーツ学会 ,  日本発達心理学会 ,  日本保育学会 ,  日本発達障害学会 ,  日本特殊教育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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