Rchr
J-GLOBAL ID:201801007557513500   Update date: Feb. 01, 2024

Tanaka Yoji

タナカ ヨウジ | Tanaka Yoji
Affiliation and department:
Job title: Associate Professor
Research field  (1): Primary/secondary education and curricula
Research theme for competitive and other funds  (4):
  • 2021 - 2024 グローバルシティズンシップの観点を主題とする歴史総合・探究科目の教材開発
  • 2015 - 2018 Reformation of Morality Teaching on Citizenship Education in Social Studies which Corresponds to New Special Subject named Morality
  • 1999 - 1999 中学校におけるケナフ栽培にかかわる教材開発
  • 1996 - 1996 帰国子女の体験をいかした国際理解教育のカリキュラムの編成
Papers (3):
  • Tanaka Y. Re-Study "The Area Structure of The World" from a cultural viewpoint : Focusing on the Unit, "Turkey"(In Secondary Schools,<Special issue>Research into Excellent Standards of Teaching and Learning in Social Studies). Bulletin of Japanese Educatinal Research Associaon for the Social Studies. 2007. 46. 0. 42-47
  • 田中曜次, 佐々木稔. 「地域の国際化に対応する大学,附属学校の役割について-国際理解 教育,日本語指導の改善を通して-」. 日本教育大学協会『教科教育学研究』. 2005. 第23集. 447-458
  • 田中 曜次. 「社会科における国際理解教育の授業改善 -価値の対立を鍵概念として-」. 京都教育大学修士論文. 1999
MISC (33):
  • Yoji Tanaka. Some issues of special subject morality required "thinking and discussing" : contents of "reading materials" and their handling. 2021. 10. 63-73
  • Some Issues of Special Subject Morality : About the Lesson Using Reading Materials. 2021. 3. 175-180
  • 田中曜次, 田中曜次, 溝部卓司. Curriculum of ”community learning” from an environmental viewpoint: A Case Study at Momoyama Junior High School Attached to Kyoto University of Education. 京都教育大学環境教育研究年報(CD-ROM). 2021. 29
  • 田中 曜次. 「特別活動」における評価の課題. 京都学園大学総合研究所所報. 2017. 18. 26-29
  • 水山 光春, 橋本 祥夫, 田中 曜次, 坂田 良久, 津村 正樹, 溝部 卓司. Thoughts on the Framework of Education for Energy Democracy(3 Part 1)Curriculum Plan Designed from the Viewpoint of "Local" and "Junior High School". 京都教育大学環境教育研究年報. 2014. 22. 1-15
more...
Books (1):
  • 多様化時代の社会科授業デザイン
    晃洋書房 2020 ISBN:9784771034037
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page