Rchr
J-GLOBAL ID:201801007643100781   Update date: Feb. 01, 2024

Nakayama Natsuki

ナカヤマ ナツキ | Nakayama Natsuki
Research field  (1): Clinical nursing
Research keywords  (5): 心拍変動 ,  自律神経活動指標 ,  在宅運動療法 ,  急性期看護学 ,  循環器疾患看護
Research theme for competitive and other funds  (9):
  • 2023 - 2028 超音波画像解析を活用したオーダーメイドな看護介入のための新たな動脈硬化指標の開発
  • 2023 - 2026 タイ農村部における生活習慣病患者フォローを効率化するmHealthアプリケーション開発
  • 2022 - 2026 Establishment of nursing intervention for sleep to improve lifestyle in patients with ischemic heart disease
  • 2022 - 2026 Development of a new physiological index to visualize subjective depressive symptoms in depressed patients.
  • 2022 - 2026 Relationship between Generation Z's image of care and their career intentions as nurses
Show all
Papers (37):
  • Natsuki Nakayama, Harumi Ejiri, Naoko Arakawa, Tsuneko Makino. Role of peer learning and self-efficacy in parasympathetic activity during the simulation learning process in nursing students. Nursing open. 2023. 10. 2. 552-559
  • 江尻 晴美, 荒川 尚子, 中山 奈津紀, 田口 博子, 大屋 富彦, 田中 美帆, 富井 友香, 山本 司. 看護学生のシミュレーション演習における観察項目とアセスメントに基づく演習方法の検討. 日本シミュレーション医療教育学会雑誌. 2022. 10. 51-56
  • Natsuki Nakayama, Masahiko Miyachi, Koji Tamakoshi, Shuji Morikawa, Koji Negi, Koji Watanabe, Yoshimi Moriwaki, Makoto Hirai. Increased afternoon step count increases heart rate variability in patients with cardiovascular risk factors. JOURNAL OF CLINICAL NURSING. 2022. 31. 11-12. 1636-1642
  • Natsuki Nakayama, Harumi Ejiri, Naoko Arakawa, Tsuneko Makino. Stress and anxiety in nursing students between individual and peer simulations. Nursing open. 2021. 8. 2. 776-783
  • 荒川 尚子, 太田 勝正, 中山 奈津紀, 江尻 晴美. 福祉の現場から タイ農村部における保健活動記録電子化の効果. 地域ケアリング. 2020. 22. 13. 44-48
more...
MISC (5):
  • Anxiety and mood change of nursing students in simulation exercise by cooperative learning. 日本シミュレーション医療教育学会雑誌 = Journal of Japan Association for Simulation-based Education in Healthcare Professionals. 2021. 9. 24-29
  • Undergraduate students' perceptions of the importance of teamwork after participating in Interprofessional Education Workshop Program. 日本シミュレーション医療教育学会雑誌 = Journal of Japan Association for Simulation-based Education in Healthcare Professionals. 2021. 9. 53-58
  • 中山 奈津紀, 江尻 晴美, 松田 麗子, 荒川 尚子, 牧野 典子. 看護大学生における複数回実施したシミュレーション演習中の心拍変動の検討. 日本看護科学学会学術集会講演集. 2017. 37回. [O10-5]
  • 江尻 晴美, 中山 奈津紀, 梅田 奈歩, 松田 麗子, 荒川 尚子, 牧野 典子. 臨地実習前後における反復シミュレーション演習中の心拍数と不安及び学習課題達成の変化. 日本看護科学学会学術集会講演集. 2017. 37回. [O33-5]
  • Collaborative education with part-time assistant instructors in adultnursing practicum at the laboratory. ー From the results of the questionnairesurvey using KH Coder. Adult Nursing Laboratory Collaborative education Part-time assistant instructors KH Coder ー. 2012. 8. 121-129
Lectures and oral presentations  (112):
  • 過敏性腸症候群患者におけるQOLと身体活動量に関する症状重症度別の比較
    (第21回日本神経消化器病学会 2020)
  • 高齢者と若年者における食事開始前と経過時間毎の副交感神経活動の比較
    (第21回日本神経消化器病学会 2020)
  • 循環器疾患リスク因子を有する患者における睡眠時間帯の副交感神経活動指標と性差
    (第60回 日本心身医学会総会ならびに学術講演会 2019)
  • 新専門医制度を地方病院、研修医の考えを考慮し変えることの有用性
    (日本臨床外科学会総会 2019)
  • 心療内科を受診する過敏性腸症候群患者への支援の方向性 -IBSSI-JとIBS-QOL-Jの相関についての考察から-
    (第60回 日本心身医学会総会ならびに学術講演会 2019)
more...
Education (1):
  • 2009 - 2013 Nagoya University Graduate School of Medicine
Work history (3):
  • 2022/10 - 現在 名古屋大学大学院医学系研究科 総合保健学専攻 包括ケアサイエンスケア領域 看護科学 看護システム・ケア開発学 准教授
  • 2016/04 - 現在 Nagoya University Graduate School of Medicine
  • 2007/04 - 2016/03 中部大学 生命健康科学部保健看護学科 助手、助教
Committee career (1):
  • 2008/04 - 現在 電子情報通信学会 ヘルスケア・医療情報通信技術研究専門委員会
Awards (4):
  • 2018/09 - 第66回日本心臓病学会学術集会 学術集会セッション賞 循環器疾患患者における午睡の有無が入眠後の自律神経活動指標に及ぼす影響
  • 2017/08 - Primary Health care Congress 2017 Best Post Award Daily Activity Improves Heart Rate Variability and Sleep Quality in Patients with Mild Hypertension and/or Stable Angina Pectoris
  • 2011/03 - 愛知健康増進財団 平成22年度 愛知健康増進財団研究奨励賞 心疾患患者における在宅運動療法を支援するための自律神経活動指標応用に基づいた研究
  • 2006/10 - 藤田学園医学会 第38回 藤田学園医学会奨励賞受賞 待機的経皮的冠動脈インターベンション後の虚血性心疾患患者のQOL評価 -メタルステント留置患者と薬剤溶出性ステント留置患者間の比較-
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page