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J-GLOBAL ID:201801007924111758   Update date: Dec. 06, 2023

Nakamizo Tomoko

ナカミゾ トモコ | Nakamizo Tomoko
Affiliation and department:
Other affiliations (2):
Papers (17):
  • Differences between "Idaku" and "Kakaeru" Based on the Corpus Focusing on the Co-occurrence of Nouns. Journal of Higher Education. 2015. 12. 12. 53-64
  • 坂井美恵子, 中溝朋子, 大岩幸太郎. コロケーション習得を目指したPC・タブレット用日本語学習支援システムの開発. 『最新ICTを利用した私の外国語授業』丸善プラネット. 2014
  • Differences of some function verbs regarding the aspect of fulfillment based on the corpus : focusing on the co-occurrence of nouns with "Itaru" and "Tassuru". 2014. 11. 67-75
  • 中溝朋子, 坂井美恵子, 金森由美, 大岩幸太郎. BCCWJ を利用した始動相の機能動詞と名詞の共起状況-コロケーション学習教材の基礎資料として-(共著). 2013年度日本語教育学会秋季大会予稿集. 2013. 272-277
  • KANAMORI Yumi, SAKAI Mieko, NAKAMIZO Tomoko. Vocabulary Teaching Materials for Advanced Learners Focusing on Collocation. The journal of Japanese Language Education Methods. 2013. 20. 1. 18-19
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Lectures and oral presentations  (17):
  • コーパスを利用した機能動詞『起こす』『引き起こす』『招く』『きたす』の異同について
    (2015年度日本語教育学会九州・沖縄地区研究集会 2015)
  • コーパスに見られる類義語『抱く』と『抱える』の異同について
    (2014年度日本語教育学会中国地区研究集会 2014)
  • コーパスを利用した強意相の機能動詞と名詞の共起状況-『強める』『深める』『固める』『高める』を例に-
    (2014年度日本語教育学会九州地区研究集会 2014)
  • 日本語学習者のための名詞と修飾語のコロケーション検索プログラムの開発とその使用例
    (第4回コーパス日本語学ワークショップ 2014)
  • 共起表現に重点を置いた上級レベルの語彙指導のための教材作成
    (第41回日本語教育方法研究会 2014)
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Works (1):
  • 「日本語学習者用基本動詞用法ハンドブック」項目執筆メンバー
    2014 - 現在
Education (3):
  • - 1998 Tokyo University of Foreign Studies Graduate School, Division of Regional Culture
  • - 1996 Tokyo University of Foreign Studies Graduate School, Division of Regional Culture
  • - 1985 University of Tsukuba Second Cluster of College
Association Membership(s) (4):
外国語教育メディア学会 ,  留学生教育学会 ,  日本語教育学会 ,  日本語教育方法研究会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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