Rchr
J-GLOBAL ID:201801008690543736
Update date: Oct. 11, 2024
Saito Jun
サイトウ ジュン | Saito Jun
Affiliation and department:
Job title:
Associate Professor
Research field (2):
Theoretical studies related to particle-, nuclear-, cosmic ray and astro-physics
, Science education
Research keywords (2):
Learning Analytics
, Physics Education Research
Research theme for competitive and other funds (11):
- 2024 - 2028 文理横断・文理融合教育におけるカリキュラム開発及び学修成果測定に関する総合的研究
- 2022 - 2026 Development and evaluation of science and mathematics learning systems through digital transformation: towards transforming the quality of learning
- 2021 - 2024 cognitive stage factor and lesson styles inherent in understanding concepts of physics
- 2019 - 2023 学生プロジェクトの国際比較によるイノベーション教育のための教育課程と教授法開発
- 2020 - 2023 大学教育における学問分野に根ざしたラーニング・アナリティクスの開発と有効性の検証
- 2019 - 2022 STEM領域での問題解決能力育成と評価についての研究
- 2018 - 2021 Discipline-based education research and professional and organizational development to raise learning outcomes in higher education
- 2016 - 2020 Developments of risk literacy scales across disciplines
- 2017 - 2019 International Comparisons of Active Learning in Physics Education
- 2014 - 2018 The Mobility of Graduate Students in Asia Pacific and the Strategies of Graduate Schools in Semi Centers of Learning
- 2006 - 2007 ツイストされたN=4の中心電荷を含む超空間と格子上の超対称性
Show all
Papers (42):
-
Jun Saito. Connecting Moodle with the Jupyter Environment Through a Frontend API. Proceedings of MoodleMoot Japan Annual Conference. 2024. 12. 28-36
-
Jun Saito. Implementation of JavaScript-Based Learning Analytics for Dynamic Geometry Content Embedded in Moodle. Proceedings of MoodleMoot Japan Annual Conference. 2024. 12. 21-27
-
Izumi Chuma, Yoshihiko Tokuji, Jun Saito. Verification of the improvement in grading methods through modified online test administration for an undergraduate introductory Biology course. Proceedings of MoodleMoot Japan Annual Conference. 2024. 12. 15-20
-
吉永 契一郎, 細川 敏幸, 斉藤 準. インド工科大学ハイデラバード校物理学科の教育と研究. 大学の物理教育. 2023. 29. 2. 100-103
-
Izumi Chuma, Yoshihiko Tokuji, Jun Saito. Using the Rubric in the Assignment Module Grading and Validation of Biology Experiments. Proceedings of MoodleMoot Japan Annual Conference. 2023. 11. 11-17
more...
MISC (31):
-
J. Saito, S. Munejiri, I. Nomura, Y. Shoji. Relationship of Learning Outcomes and Cognitive Level Factors in Physics Laboratory Course. 2024. 79. 1. 2039-2039
-
Jun Saito. Relationship Between Basic Understanding of Physics and Numerical Literacy in a Pre-Admission Education Program. 2023. 78. 2. 2188-2188
-
Keiichiro Yoshinaga, Hisao Suzuki, Jun Saito, Toshiyuki Hosokawa. A Forefront of Project-Based Learning: The Case of University College London. 2023. 45. 156-157
-
Hisao Suzuki, Keiichiro Yoshinaga, Jun Saito. A Forefront of Project-Based Learning: The Case of Singapore University of Technology and Design. 2023. 45. 158-159
-
Jun Saito, Hisao Suzuki, Keiichiro Yoshinaga. The Frontline of PBL: The Organizational Strategy of Aalborg University. 2023. 45. 160-161
more...
Books (4):
-
Belonging and Identity in STEM Higher Education
UCL Press 2024 ISBN:9781800085008
-
科学立国のための大学教育改革 : エビデンスに基づく科学教育の実践
玉川大学出版部 2021 ISBN:9784472405983
-
カラー版 レベル別に学べる物理学II
丸善出版 2013 ISBN:9784621087114
-
カラー版 レベル別に学べる物理学I
丸善出版 2013 ISBN:9784621086568
Lectures and oral presentations (86):
-
Relationship Between Blackboard Writing and Learning Outcomes in Undergraduate Physics Lecture Courses
(The Physical Society of Japan 2024 Annual Meeting 2024)
-
獣医農畜産学分野における物理教育の実践と定量的評価
(第19回大学の物理教育研究会 2024)
-
Challenges and Prospects for Teaching Improvement Through the Use of Generative AI: A Discussion Based on the Auto-Grading of Writing
(The 46th Conference of Japan Association for College and University Education 2024)
-
統合性のある学士課程教育試論-ユニバーシティ・カレッジ・ロンドン工学部の事例から-
(大学教育学会第46回大会 2024)
-
ユニバーサル化されたアントレプレナーシップ教育:研究と実践-オールボー大学の事例から-
(大学教育学会第46回大会 2024)
more...
Education (2):
- 2005 - 2009 Hokkaido University Graduate School of Science Division of Physics
- 2003 - 2005 Hokkaido University Graduate School of Science Division of Physics
Professional career (1):
- Doctor of Science (Hokkaido University)
Work history (2):
- 2022/10 - 現在 Obihiro University of Agriculture and Veterinary Medicine Agri-Information Technology Center Associate Professor
- 2015/04 - 2022/09 Obihiro University of Agriculture and Veterinary Medicine Department of Human Sciences Senior Assistant Professor
Committee career (14):
- 2023/07 - 現在 一般社団法人 大学教育学会 大学教育学会誌編集委員会 システム担当
- 2023/06 - 現在 日本物理教育学会 北海道支部理事
- 2023/06 - 現在 日本物理教育学会 評議員
- 2023/04 - 現在 一般社団法人 大学教育学会 代議員
- 2023/04 - 現在 一般社団法人 日本物理学会 ダイバーシティ推進委員会 委員
- 2023/04 - 現在 Moodle Association of Japan Director of Membership and Secretariat
- 2021/06 - 現在 一般社団法人 大学教育学会 広報委員会 副委員長
- 2020/04 - 現在 The Physical Society of Japan Member of Physics Education Committee
- 2020/06 - 2023/07 一般社団法人 大学教育学会 大学教育研究力向上委員会 委員
- 2020/06 - 2023/07 一般社団法人 大学教育学会 大学教育学会誌編集委員会 編集幹事
- 2018/02 - 2023/03 Moodle Association of Japan Director of Publicity
- 2018/06 - 2021/05 一般社団法人 大学教育学会 情報システム管理運営委員会 副委員長
- 2018/03 - 2020/05 一般社団法人 大学教育学会 大学教育研究力向上プロジェクト 委員
- 2016/06 - 2018/05 一般社団法人 大学教育学会 情報システム管理運営委員会 作業責任者
Show all
Association Membership(s) (5):
The Physics Education Society of Japan
, 大学アドミッション専門職協会
, Moodle Association of Japan
, Japan Association for College and University Education
, The Physical Society of Japan
Return to Previous Page