Rchr
J-GLOBAL ID:201801010410417620   Update date: Mar. 16, 2024

Hayashi Setsuko

ハヤシ セツコ | Hayashi Setsuko
Research field  (1): Clinical nursing
Research theme for competitive and other funds  (1):
  • 2011 - 2015 Study about the psychological growth of the care providers and the improvement of the quality of the care by the practice of the healing technique
Papers (5):
  • 林 世津子, 新榮 こゆき, 浅沼 瞳, 秋山 美紀, 廣島 麻揚. 地域生活志向の精神看護学実習における学生が捉えた精神看護の役割. 東京医療保健大学紀要. 2021. 16. 1. 118-122
  • 林 世津子, 新榮 こゆき, 浅沼 瞳, 秋山 美紀, 廣島 麻揚. 地域生活志向の精神看護学実習における学生が捉えた精神看護の役割. 東京医療保健大学紀要. 2021. 16. 1. 1-5
  • 林 世津子, 岡田 弘美, 末永 由理, 廣島 麻揚, 谷本 真理子. 看護学士課程における看護実践力修得のための教育的支援 看護師1年目を対象にしたインタビューから. 日本看護学教育学会誌. 2020. 30. 学術集会講演集. 151-151
  • 林 世津子, 新榮 こゆき, 浅沼 瞳, 秋山 美紀, 廣島 麻揚. 地域生活志向の精神看護学実習における学びの構造 3年次・4年次の学びから. 東京医療保健大学紀要. 2020. 15. 1. 78-85
  • Hayashi Setsuko, Shibata Maki. Teacher Conflict Related to Students with Mental Health Problems:-Interviews with the Nursing School Teachers-. Journal of Japan Society of Nursing Research. 2006. 29. 5. 5_49-5_57
MISC (20):
  • 林 世津子, 新榮 こゆき, 浅沼 瞳, 秋山 美紀, 廣島 麻揚. 地域生活志向の精神看護学実習における学びの構造 4年次履修学生が捉えた学びから. 日本看護研究学会雑誌. 2020. 43. 3. 408-408
  • Study on Applying the Strengths Model to Clinical Practice in Psychiatric Nursing : Suggestions from Difficulties and Concern of Clinical Instructors. 2019. 13. 1. 35-41
  • 林 世津子. 学習への意欲を高める入学前教育(4)進んで学習する姿勢を身につける看護学科入学前教育プログラム. 看護展望. 2016. 41. 13. 1274-1278
  • 林 世津子, 秋山 美紀, 阿達 瞳, 廣島 麻揚, 近藤 浩子. 臨地実習指導者が捉えた精神看護学実習にストレングスの視点を導入した効果. 日本精神保健看護学会学術集会・総会プログラム・抄録集. 2016. 26回. 155-155
  • Practice of Nursing Education to Develop the Ability of Self-Initiated Study as a Nurse and Its Evaluation. 2016. 11. 1. 37-44
more...
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page