Rchr
J-GLOBAL ID:201801010722607930
Update date: Oct. 15, 2024
Suematsu Kana
スエマツ カナ | Suematsu Kana
Affiliation and department:
Research field (2):
Primary/secondary education and curricula
, Educational psychology
Research keywords (4):
教授学習心理学
, 理科教育
, 算数教育
, 保育
Research theme for competitive and other funds (6):
- 2024 - 2028 NOSにより探究を深めるK-12科学カリキュラムの開発
- 2023 - 2026 新しい教育・保育の創造を可能にする「変革の教育的リーダーシップ」の開発
- 2023 - 2026 Setting for Scientific Communication Utilizing Digital Technology to Support Preschool Teachers' Philosophy of Early Childhood Education in the New Normal Age
- 2023 - 2024 保育現場において求められているICTスキル活用の養成カリキュラムに関する研究
- 2020 - 2023 A Study on the Emergence of Scientific Inquiry at the Early childhood and its Link to the Lower Primary Education
- 2019 - 2022 Developing a setting for scientific communication to support novice preschool teachers' philosophy of early childhood education
Show all
Papers (13):
-
Kana Suematsu, Kenji Matsubara, Hideo Kameyama, Yuko Kobayashi. An Emprical Study on the Budding of Scientific Inquiry in Early Childhood: Using and Modifying YCVS for Japanese Context. The 15th European Science Education Research Association Proceedings Book Series-III. 2024. 55-62
-
末松 加奈. 理科教育におけるICTの活用と展望-ICT utilization in science education : a review. 現代児童学研究 = Study of contemporary pedology. 2022. 4. 1. 29-35
-
Kana Suematsu. Causal relationship of factors that affect the likes and dislikes toward science. The Journal of East Asian Educational Research. 2021. 11. 1-13
-
Chika Inoue, Akihiro Osaki, Ikuko Goto, Kana Suematsu. Development of a place for science communication as an initiative to support the construction of a novice ECEC practitioner's view of children. Impact. 2020. 2020. 8. 20-21
-
Educational history and Establishment of Physical knowledge using TIMSS. 2020. 5. 5-10
more...
MISC (1):
-
末松 加奈. <書評・図書紹介> 上野正道・北田佳子・申智媛・齊藤英介(編著)肖霞・黄郁倫・高澤直美・津久井純(著)『東アジアの未来をひらく学校改革 : 展望と挑戦』. お茶の水女子大学子ども学研究紀要. 2016. 4. 4. 125-126
Books (4):
-
幼児と児童のための教育とICT活用
学文社 2023 ISBN:9784762032066
-
教師論
学文社 2020 ISBN:9784762029714
-
教育心理学
学文社 2020 ISBN:9784762029721
-
実践につながる新しい幼児教育の方法と技術
ミネルヴァ書房 2020 ISBN:9784623089642
Lectures and oral presentations (27):
-
Examination of the learning environment for young children through digital storytelling workshops
(32nd EECERA ANNUAL CONFERENCE 2024)
-
デジタルを用いた科学コミュニケーションがもたらす子どもの エージェンシー
(日本教育学会第83回大会 2024)
-
保育現場において求められるICTスキル活用の要請カリキュラムに関する研究
(令和6年度全国保育士養成セミナー 2024)
-
多様な価値判断を含む非定型的な算数文章題の開発 -社会的価値判断の記述に焦点をあてて-
(日本教育心理学会第65回総会 2023)
-
An Empirical Study on the Budding of Scientific Inquiry in Early Childhood: Using and Modifying Ycvs for Japanese Context
(THE 15TH CONFERENCE OF THE EUROPEAN SCIENCE EDUCATION RESEARCH ASSOCIATION (ESERA) 2023)
more...
Education (4):
- 2016 - 2024 The University of Tokyo Faculty of Education
- 2014 - 2016 Ochanomizu University Graduate School of Humanities and Sciences Human Developmental Sciences
- 2005 - 2007 Tohoku University Graduate School of Engineering
- 2001 - 2005 Tohoku University Faculty of Engineering
Professional career (1):
Work history (3):
- 2020/04 - 現在 Tokyo Kasei Gakuin University Faculty of Home Economics Department of Child Studies
- 2018/04 - 2020/03 小田原短期大学 保育学科通信教育課程 特任助教
- 2016/04 - 2018/03 Tokyo Future University
Association Membership(s) (9):
日本乳幼児教育学会
, 日本子ども学会
, 日本教育心理学会
, 日本理科教育学会
, 日本発達心理学会
, 日本教育工学会
, 日本数学教育学会
, 日本教育学会
, 日本科学教育学会
Return to Previous Page