Practice and consideration on online PCAGIP. 2023. 72. 43-51
Takashi Oshie. The relathionship among meaning-making following stressful life expreiences, focusing experiences, and post-traumatic growth. 2022. 12. 3-14
Open dialogue and “team school”: The challenge to introduce open dialogue into school counseling. 2022. 71. 49-56
1999 - 2003 Kansai University Faculty of Sociology
Professional career (1):
Doctor of Philosophy in Psychology (Kansai University)
Work history (3):
2024/04 - 現在 Seinan Gakuin University Department of Human Sciences Division of Psychology
2018/01 - 2024/03 Yamaguchi University Faculty of Education
2012/04 - 2017/12 Yamaguchi University Faculty of Education
Committee career (5):
2022/11 - 現在 日本パーソン・センタード・アプローチ協会 運営委員
2022/04 - 現在 日本人間性心理学会 常任理事(広報委員長・機関誌編集委員)
2016/01 - 2018/03 公益社団法人山口被害者支援センター 理事
2014/10 - 2016/01 一般社団法人山口被害者支援センター 理事
2014/04 - 2014/09 特定非営利活動法人山口被害者支援センター 理事
Awards (1):
2015/09 - 日本人間性心理学会 平成27年度奨励賞
Association Membership(s) (7):
福岡県臨床心理士会
, 山口県公認心理師協会
, 日本臨床心理士会
, 中国四国心理学会
, THE JAPAN ASSOCIATION FOR SCHOOL MENTAL HEALTH
, THE JAPANESE ASSOCIATION FOR HUMANISTIC PSYCHOLOGY
, THE ASSOCIATION OF JAPANESE CLINICAL PSYCHOLOGY