Rchr
J-GLOBAL ID:201801012139123391   Update date: Sep. 30, 2022

Kobayashi Tetsu

コバヤシ テツ | Kobayashi Tetsu
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (1): Commerce
Research theme for competitive and other funds  (4):
  • 2016 - 2021 便益遅延型サービスの消費における便益享受と顧客満足・顧客参加に関する実証的研究
  • 2001 - 2004 日本におけるアグリ・ブランドの実態およびその育成方法に関する研究
  • 1998 - 2000 自動車産業のブランド戦略に関する研究-ブランドの関係性と歴史的変遷にち注目して-
  • 1996 - 1997 日本的ブランド戦略に関する研究-競争構造との関連に注目して-
Papers (40):
  • Tetsu Kobayashi. Concept analysis of benefit delay in services: extension to customer resource based service model. Journal of Marketing & Distribution. 2018. 21. 1. 1-12
  • Brand Management for the Food Service Industry. 2015. 90-110
  • Two Place Branding Theories: Their Uniqueness and Linkage. 2014. 137-161
  • Some Problems in Marketing Channel Study. 2014. 45-67
  • B-1 Grand Prix of Local Gourmets as the Place of Emergence. 2014. 129-158
more...
MISC (1):
  • The Effect of The Practice of Returued Unsold Goods in Japan on Entry inot The Japanese Marlcet. Osaka City University Business Review. 1993. 4,23-34
Books (2):
  • The Theory and Practice of Place Branding in Japan
    2016
  • Distribution Channel and Sales Strategy (Contemporary Marketing Strategy[3])
    2004 ISBN:4641122164
Lectures and oral presentations  (8):
  • The Study on Hospital Assessment of the Patient in the Consumption of the Professional Service of the Benefit Delayed Type
    (2015)
  • Quantitative Analysis of the Menu Assortment
    (2012)
  • Product Development with Value Design
    (The 2010 INFORMS Marketing Science Conference 2010)
  • Place Branding Management:Network Model with a Fractal Structure
    (2009)
  • Food Culture of New York: the Overview and Development Factors
    (2008)
more...
Education (2):
  • - 1989 Keio University Graduate School, Division of Commerce
  • - 1984 Meiji Gakuin University Faculty of Economics
Professional career (1):
  • Doctor of Commerce (Osaka City University)
Work history (2):
  • 2018/04/01 - 現在 Osaka City University Graduate School of Business Global Business Course Professor
  • 1990/04/01 - 2018/03/31 Osaka City University Graduate School of Business Global Business Course Associate Professor
Committee career (5):
  • 2017/06 - 2019/05 日本商業学会 理事
  • 2017/04 - 2019/03 日本マーケティング学会 副会長
  • 2014/06 - 2018/05 The Japan Society of Foodservice Studies Director
  • 2014/06 - 2018/05 日本フードサービス学会 理事
  • 2010/04 - 2011/03 審議会・政策研究会等の委員会 -
Awards (4):
  • 2018/02 - 一般社団法人商工総合研究所・平成29年度中小企業研究奨励賞本賞(対象著書)『(単著)地域ブランディングの論理』有斐閣
  • 2017/06 - 日本フードサービス学会・学会賞(対象著書)『(単著)地域ブランディングの論理』有斐閣
  • 2017/05 - 日本商業学会・奨励賞(対象著書)『(単著)地域ブランディングの論理』有斐閣
  • 1998/04 - 日本フードサービス学会・優秀賞(対象論文)「(共著)ストア・ブランド戦略-ファストフ-ド店をケ-スにして-」
Association Membership(s) (5):
JAPAN SOCIETY OF KANSEI ENGINEERING ,  The Japan Society of Foodservice Studies ,  Japan Association for Cunsumer Studies ,  Japan Marketing Academy ,  Japan Society of Marketing and Distribution
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page