Rchr
J-GLOBAL ID:201801012324623937   Update date: Jan. 30, 2024

yosinori naka

yosinori naka
Affiliation and department:
Research field  (1): Primary/secondary education and curricula
Research keywords  (5): メディア教育 ,  対話 ,  シティズンシップ教育 ,  NIE ,  主権者教育
Research theme for competitive and other funds  (3):
  • 2023 - 2026 Society5.0における主権者教育理論の構築 -メディア教育からのアプローチ
  • 2020 - 2025 General Study on Structural Change of " The Course of Study System"
  • 2021 - 2023 「子どもメディア基地」づくりの挑戦-民主主義社会の発展のために
MISC (14):
  • 中 善則. 小学校における主権者教育プログラムの開発 : 模擬投票の「判断の規準」を話し合う「規準対話型」授業の分析-Development of a Citizenship Education Program in Elementary Schools : An Analysis of "Criteria Interactive" Lessons to Discuss "Criterion of Judgment" through Mock Voting. 社会科教育研究 = The Journal of social studies / 日本社会科教育学会 編. 2022. 145. 15-29
  • 中 善則. シティズンシップを育てる「子ども新聞」づくりの挑戦 : 専門家グループによる小学生との課外活動-A Challenge to make "Children's Newspaper" to Nurture Citizenship : Extracurricular Activities with Elementary School Pupils by the Expert Group. 日本NIE学会誌 = The bulletin of the Japan Society for Studies in "Newspaper in Education". 2020. 15. 41-50
  • 初年次教育学会誌. 科目の本質理解と協同性を深めるプロジェクト型アクティブ・ラーニングの研究実践-「メタ認知」の自覚化を中心に. 2018. 10. 1. 132-141
  • 中 善則. 教職課程と小中学校との連携 : 「つなぐ」をキーワードにして-Cooperating with the Teacher-Training Course and the Elementary and Junior High Schools : "Connecting" with Keywords. 教師教育研究 = Studia de doctorum institutione = International journal of teacher education / 全国私立大学教職課程協会編集委員会 編. 2016. 29. 99-107
  • Study practice of the active learning that emphasized "Reflection" : Try of matrix making of "Reflection". 2016. 48. 175-200
more...
Books (9):
  • 問いを生み出す学び舎歴史教科書
    学び舎 2020 ISBN:9784990791995
  • 「社会を作る人」を作る : だれもが生まれてよかったと思える社会に
    批評社 2019 ISBN:9784826506939
  • 子どものための主権者教育: 大学生と行政でつくるアクティブ・ラーニング型選挙出前授業
    ナカニシヤ出版 2017 ISBN:4779512085
  • 私が変われば世界が変わる-学生とともに創るアクティブ・ラーニング
    ナカニシヤ出版 2015 ISBN:4779509564
  • 情報読解力を育てるNIEハンドブック
    明治図書出版 2008 ISBN:9784180074129
more...
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page