Rchr
J-GLOBAL ID:201801012620275669   Update date: Oct. 10, 2024

SUGIURA MAYUMI

SUGIURA MAYUMI
Affiliation and department:
Research field  (3): Educational technology ,  Tertiary education ,  Other
Research keywords  (17): 教育工学 ,  インストラクショナルデザイン ,  ハイブリッド型授業 ,  授業デザイン ,  ブレンド型授業 ,  学習評価 ,  教育技術 ,  教育評価 ,  Faculty Development ,  オープン教材 ,  eラーニング ,  多職種連携教育 ,  医学教育 ,  Goal-Based Scenario ,  経験学習 ,  ビデオ教材 ,  研修デザイン
Research theme for competitive and other funds  (8):
  • 2024 - 2027 授業改善に臨む大学教員のメタ認知に着目したアンラーニングを促進するプログラム開発
  • 2023 - 2027 Development and Deployment of online learning model for knowledge acquisition and utilization
  • 2023 - 2026 教育工学に基づくIVR教育プログラムの開発:IVR医の裾野を広げる新たな方法
  • 2023 - 2026 Building a data-driven educational improvement platform by supporting hybrid class design
  • 2022 - 2024 アルコール依存症の医療研修プログラムをモデルとしたオンライン研修に対応できる実践的な医療研修
Show all
Papers (11):
  • Trends and Issues in Research on Peer Assessment in Japanese Higher Education. 2024. 31. 1-11
  • 沙 華哲, 杉浦 真由美, 重田 勝介. 自己説明ワークシートの使用による相互評価でのコメントの変化. 日本教育工学会研究報告集. 2023. 2023. 4. 100-107
  • Huazhe Sha, Mayumi Sugiura, Tomohiro Nagashima, Katsusuke Shigeta. Relations Between Participation in Peer Review and Learning Outcomes in Online Learning. Information and Technology in Education and Learning. 2023. 3. 1
  • Yusuke Hayashi, Yuta Aikawa, Yuki Kawaguchi, Huazhe Sha, Mayumi Sugiura, Katsusuke Shigeta, Tsukasa Hirashima. Promoting Students’ Pre-class Preparation in Flipped Classroom with Kit-Build Concept MapArtificial Intelligence in Education. Artificial Intelligence in Education. 2023
  • Mayumi SUGIUA, Katsusuke, SHIGETA. Development of a Teacher Training Program to Support the Design of Blended Learning. 2022. 46. 4. 679-694
more...
MISC (31):
  • 杉浦真由美. 教材作りの「旅」で見えた景色 ー 依存症を専門としない教育工学者の目にどう映るのか ー. こころの科学. 2024. 237. 9. 72-76
  • 杉浦真由美. 褒めない・叱らない・コントロールしない「しない」人材育成. 看護人材育成. 2023. 20. 5. 45-49
  • 松尾睦, 保田江美, 杉浦真由美. 全体セッション+Q&A 副看護師長・看護師長が活躍するためのあれこれ. 看護管理. 2023. 33. 2. 132-138
  • 杉浦真由美. なぜ,人を育てることは難しいのか? バランスのよい管理者になるためのヒント. 看護管理. 2023. 33. 2. 126-130
  • 杉浦真由美. 明日から役立つ指導スキル 「態度」は育成できる?自発的な学びを促す指導のポイント. ナースマネージャー. 2022. 24. 7. 70-74
more...
Books (2):
  • 医療者のための教える技術: オンラインと対面のハイブリッド教育研修 (CandY Link Books)
    メディカ出版 2021 ISBN:4840475806
  • 伝わる・身につく ナースのための教える技術 (CandY Link Books)
    メディカ出版 2018 ISBN:484046846X
Lectures and oral presentations  (110):
  • Elements of Feedback Literacy in University Student Peer Responses
  • Development and Evaluation of a Liberal Arts Training Program Combining Prior Learning and Group Work
  • Research Trends on Teachers' Feedback Literacy
  • Development of a Rubric to Evaluate the Quality of Instructional Video
  • Learning Assessment for Fostering Autonomous Learners and the Underlying 'Skills' of Teachers
    (2024)
more...
Works (5):
  • 臨床看護のeラーニング CandY Link 月一ゼミ 伝わる・身につく『教える技術』
    杉浦真由美 2019 - 現在
  • 臨床看護のeラーニング CandY Link リーダー・マネージャー実践 コース 実践!教育・啓発の工夫
    杉浦真由美 2017 - 現在
  • FitNs. 臨床看護現場での教えかた・伝えかた 教え上手になるポイント
    杉浦真由美 2023 -
  • 臨床看護のeラーニング candY Link 指導者向けコンテンツ
    杉浦真由美 2016 - 2017
  • 臨床看護のeラーニング『CandY Link』監修 指導者向けコンテンツ(臨床シナリオ・リファレンス)
    杉浦真由美, 向後千春 2016 -
Education (2):
  • 2014 - 2017 Waseda University Graduate School of Human Sciences
  • 2011 - 2014 Waseda University Graduate School of Human Sciences
Professional career (1):
  • 博士(人間科学) (早稲田大学大学院)
Work history (10):
  • 2023/04 - 現在 Hokkaido University
  • 2019/04 - 現在 Sapporo Medical University School of Health Sciences
  • 2022/09 - 2023/03 Waseda University School of Human Sciences
  • 2022/04 - 2023/03 Waseda University Graduate School of Human Sciences
  • 2021/10 - 2023/03 Hokkaido University Institute for the Advancement of Higher Education Specially Appointed Associate Professor
Show all
Committee career (15):
  • 2024/04 - 現在 一般社団法人 日本医学教育学会 ICT教育委員会 委員
  • 2024/02 - 現在 日本教育工学会 大会企画委員会 委員
  • 2023/11 - 現在 日本教育工学会 重点活動領域, 学習評価部会, 代表
  • 2023/06 - 現在 一般社団法人 日本医学教育学会 推薦代議員
  • 2022/05 - 現在 日本教育工学会 編集委員会 委員
Show all
Awards (2):
  • 2023/05 - Online Learning Consortium; OLC Innovate 2023 Best-in-Track; Blended Teaching and Learning track Rebuilding method : Developing the course design strategy for blended learning with an interactive toolkit
  • 2023/03 - 日本教育工学会 学生セッション優秀発表賞 高校での小規模な遠隔授業における授業型の分類
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page