Rchr
J-GLOBAL ID:201801013142807834   Update date: Jun. 04, 2024

Hiroki Yamada

ヤマダ ヒロキ | Hiroki Yamada
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (2): Commerce ,  Business administration
Research keywords  (10): Marketing Strategy ,  Pos Data with IDs ,  Customer Retention Strategy ,  Drug Store ,  Department Store ,  Questionnaire Analysis ,  Block Clustering ,  Consumer Behavior ,  Retail Marketing ,  Bayes Statistics
Research theme for competitive and other funds  (4):
  • 2023 - 2026 小売業の消費者行動を解明するための新潜在要因によるNeo購買行動モデルの開発
  • 2022 - 2024 階層ベイズモデルによる消費者の異質性を考慮した消費者購買行動モデルの開発
  • 2020 - 2024 ベイズモデリングによる小売業顧客維持戦略の新展開
  • 2021 - 2021 ベイジアンモデルによる消費者行動分析の新展開-百貨店顧客を維持するためのマーケティング施策の検討-
Papers (22):
  • Hiroki Yamada. Research on Store Image's Factors about Drug Stores Located around Station Area in the City of Japan. Journal of Managerial Research. 2024. 120. 45-67
  • Hiroki Yamada. An Analysis about an Attractiveness Evaluation Considering Consumers' Heterogeneity in the Commercial Area of Nagoya City. Journal of Managerial Research. 2024. 120. 21-43
  • Hiroki YAMADA. An Analysis of Store Image Affecting Consumer Satisfaction among Competing Drugstores. Journal of Product Development and Management. 2023. Vol.19. No.2. 2-18
  • Hiroki Yamada. An Analysis of the Effects of Loyalty and Measures for Customers' Purchase Amount in a Department Store. Journal of the Operations Research Society of Japan. 2022. Vol.65. No.4. 216-238
  • Hiroki Yamada. An Analysis of Customer Satisfaction among Competing Department Stores in Nagoya. Journal of Managerial Research. 2022. 117. 359-376
more...
MISC (4):
  • 山田浩喜. 名古屋エリアにおける百貨店の店舗選択とエリア満足度に関する同時分析. 日本商業学会 第74回 全国研究大会 報告論集. 2024. 109-111
  • 山田浩喜. 名古屋駅界隈のドラッグストアにおけるストアイメージ要因に関する評価. 日本商業学会 第73回 全国研究大会 報告論集. 2023. 98-107
  • 山田浩喜. 岐阜地区において競合関係にあるドラッグストアの消費者満足に関する解析. 日本行動計量学会大会抄録集. 2022. 280-280
  • 山田浩喜. ドラッグストアの消費者満足に関する研究-アンケート調査による満足度構造分析-. 日本流通学会第 34 回全国大会 自由論題報告要旨集. 2020. 10-11
Books (2):
  • ベイズモデリングによる小売業顧客維持戦略の新展開(令和2年度~令和5年度科学研究費補助金(若手研究)成果報告書)
    (株)あるむ 2023 ISBN:9784863332034
  • ベイジアンモデルによる消費者行動分析の新展開-百貨店顧客を維持するためのマーケティング施策の検討
    現代図書 2021 ISBN:9784862990365
Lectures and oral presentations  (15):
  • 名古屋エリアにおける百貨店の店舗選択とエリア満足度に関する同時分析
    (日本商業学会第74回全国研究大会 2024)
  • 名古屋駅界隈のドラッグストアにおけるストアイメージ要因に関する評価
    (日本商業学会第73回全国研究大会 2023)
  • 岐阜地区において競合関係にあるドラッグストアの消費者満足に関する解析
    (日本行動計量学会第50回大会 2022)
  • ブロッククラスタリングによるドラッグストアにおける商品カテゴリーの購買分析
    (日本商業学会中部部会 2021)
  • ドラッグストアの消費者満足に関する研究-アンケート調査による満足度構造分析-
    (日本流通学会第34回全国大会 2020)
more...
Works (1):
  • メディアコスモスの利用者満足に関する分析
    執筆者, 山田浩喜, 分析担当, 山田研究室学生, 集計担当, 高橋研究室学生, 監修, 高橋友和 2020 -
Education (2):
  • 2009 - 2014 University of Tsukuba
  • 2007 - 2009 筑波大学大学院 経営システム科学専攻(博士前期課程)修了
Professional career (2):
  • Master (University of Tsukuba)
  • Doctor (University of Tsukuba)
Work history (4):
  • 2023/04 - 現在 Aichi University Faculty of Business Administration Department of Business Administration Professor
  • 2021/04 - 2023/03 Aichi University Faculty of Business Administration Department of Business Administration Associate Professor
  • 2020/04 - 2021/03 Gifu Shotoku Gakuen University Faculty of Economics and Information
  • 2018/04/01 - 2020/03/31 Gifu Shotoku Gakuen University Faculty of Economics and Information
Association Membership(s) (4):
商品開発・管理学会 ,  日本商業学会 ,  日本マーケティングサイエンス学会 ,  日本行動計量学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page