Rchr
J-GLOBAL ID:201801013299379585   Update date: Dec. 03, 2020

YAHO INADA

イナダ ヤホ | YAHO INADA
Affiliation and department:
Research field  (1): Education - general
Research keywords  (2): 特別支援教育 ,  国語教育
MISC (18):
  • 稲田 八穂. 初等教師教育における実践課題の検討 : 「情動の共有」による教師の力量と同僚性の形成(自由研究発表). 全国大学国語教育学会発表要旨集. 2015. 128. 139-141
  • INADA Yaho, NANBA Hirotaka. Storytelling practices contributing to Emotional development. The Science of Reading. 2015. 57. 3. 89-100
  • 稲田 八穂. Examination of the Practice Problem in the Elementary Teacher Education : Competence of teachers and formation of collegiality by "sharing of emotions". 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域. 2014. 63. 77-85
  • 稲田 八穂. Class Management and Creation of Japanese Language Class which Develop Human Relationship : Toward emotional practice. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域. 2013. 62. 109-116
  • 幾田 伸司, 山元 悦子, 若木 常佳, 稲田 八穂, 河野 順子, 三浦 和尚. 小学生の話し合う力をどう見取るか : 教科書学習用語に基づく指標の開発(自由研究発表). 全国大学国語教育学会発表要旨集. 2012. 123. 245-248
more...
Books (2):
  • 言語コミュニケーション能力を育てる-発達調査をふまえた国語教育実践の開発
    世界思想社 2014 ISBN:479071618X
  • 教育と医学 2007年 9月号 [雑誌]
    慶應義塾大学出版会 2007
Education (1):
  • 2009 - 2016 Hiroshima University
Professional career (1):
  • 教育学博士 (広島大学大学院)
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page