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J-GLOBAL ID:201801013355851160   Update date: May. 12, 2021

MIRAN SONG

ソン ミラン | MIRAN SONG
Affiliation and department:
Research field  (1): Sociology of education
Research keywords  (16): カリキュラム ,  comparative education ,  guaranteed variety of learnings ,  korean education ,  Educational community ,  youths experiencing social difficulties ,  共同・協同の教育実践 ,  alternative new educational society ,  alternative education movement ,  alternative school of Japan ,  若者のキャリアパス ,  学力 ,  alternative school of Korea ,  もうひとつの学校 ,  alternative education ,  alternative school
Research theme for competitive and other funds  (11):
  • 2020 - 2023 オルタナティブ教育の中間支援組織に関する横断的・縦断的研究
  • 2019 - 2023 An Empirical Study of Constructing Career Paths for Korean Youths Experiencing Social Difficulties
  • 2019 - 2022 地方の若者にとっての職業教育訓練
  • 2019 - 2022 An International Comparative Study on "Alternative Schools" to Ensure Diverse Learning : Focusing on Alternative Education Practices in Japan, Korea, the United States, and the Philippines
  • 2018 - 2022 拡散・拡張する公教育と教育機会保障に関する国際比較研究
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Papers (17):
  • Song Miran. Principles and Practice of Early Childhood Education Based on Creating a Living Environment : Focusing on the Activities of Sapporo Tomoe Kindergarten. Annual Report of Research and Clinical Center for Child Development. 2020. 14. 71-81
  • 宋美蘭. 韓国のオルタナティブ教育はいかにして生まれたのかー韓国の代案教育の変遷過程とガンジー学校の実践からー. 『グローバル時代における包摂的な教育制度・行政システムの構築に関する国際比較研究』基盤研究(B)研究成果報告書. 2019. p.178-189
  • Miran SONG, Yukinori WAKAHARA, Byul HAN, Minsung JEONG. Alternative School Founding on New Glocal Citizenship. 2019. pp.44-55
  • 宋 美蘭. 일본 고용서비스와 청년 고용서비스 전달체계ー홋카이도사례를 중심으로ー(日本の雇用サービスと若者雇用サービスの伝達体系ー北海道の事例に着目してー)pp.99-133. 『청년고용정책 해외사례 연구』(若者雇用政策海外事例研究). 2019. p.1-150
  • Song Miran, Mizuno Kumpei, Hou Yuejiang, Namioka Yu, Kato Hiromichi. An Analysis of the Actual Situation of the Children's "Foreign Languages" and "the Period of Integrated Study" of Sapporo. Annual Report of Research and Clinical Center for Child Development. 2019. 13. 11-22
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MISC (18):
  • A Comparative Study of Japan and Korea on Principles and Conditions in Establishing Inclusive Educational Infrastructure that Guarantees Diverse learning. 2019. pp.1-162
  • 宋 美蘭. 韓国におけるオルタナティブスクールの実態と課題:-オルタナティブスクール卒業生の社会への移行の困難さに注目して-. 日本教育学会大會研究発表要項. 2019. 78. 0. 144-145
  • 伊藤 健治, 横井 敏郎, 宋 美蘭. 韓国代案学校に関する法制度的考察. 日本教育学会大會研究発表要項. 2017. 75. 0. 136-137
  • 宋 美蘭, 阿智良洋平, 吉岡亜希子. 子どもたちの生き方を支える「もうひとつの学校」の学習構造-教師・親・地域の共同と協同の学習日本・北海道の事例に着目して-. 韓国平生教育学会論文集. 2016. pp.83-96
  • 宋 美蘭, 吉岡亜希子. 日本のフリースクールにおける教師・親・地域の共同・協同. 代案教育と地域教育運動韓日フォーラム報告論集. 2016. pp108-137
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Books (6):
  • Alternative School in Korea;Diverse Learning Guarantees for Diverse Children
    2021
  • 教職概論 : 「包容的で質の高い教育」のために
    学文社 2019 ISBN:9784762029158
  • 多様な学びを保障する包摂的な教育基盤における原理・条件に関する日韓比較研究
    [北海道大学大学院教育学研究院] 2019
  • 教育の課程と方法-持続可能で包容的な未来のために
    学文社 2017 ISBN:9784762027185
  • 持続可能な包摂型社会への生涯学習-政策と実践の日英韓比較研究-
    大月書店 2011 ISBN:9784272330683
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Lectures and oral presentations  (24):
  • Alternative School Founding on New Glocal Citizenship
    (2019)
  • 社会的困難を生きる韓国のオルタナティブスクール卒業生の実態ー「非主流社会」を生きるAさんのインタビューを手掛かりに
    (オルタナティブ教育研究会@大阪府立大学I-siteにて 2019)
  • 韓国におけるオルタナティブスクールの実態と課題ーオルタナティブスクール卒業生の社会への移行の困難さに注目してー
    (日本教育学会(第78回)【テーマ型:若者の移行過程・変容と学校】 2019)
  • 韓国におけるオルタナティブスクールの運動と教育実践〜都市型・農村型のオルタナティブスクールの事例に着目して
    (北海道教育学会 2019)
  • 韓国の「もうひとつの学校」〜地域(マウル)とともにある学校・学び・人間 づくりの 3 つの代案学校の事例に着目して
    (日本社会教育学会(第65回大会) 2018)
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Professional career (1):
  • PhD in Education(2008 Hokkaido University) ( Hokkaido University)
Association Membership(s) (8):
JAPANESE EDUCATIONAL RESEARCH ASSOCIATION ,  Korean Educational Research Association ,  THE JAPAN SOCIETY FOR THE STUDY OF ADULT AND COMMUNITY EDUCATION ,  北海道教育学会 ,  基礎教育保障学会 ,  SDGsと社会教育・生涯学習研究プロジェクト ,  オルタナティブ教育研究会 ,  JAPAN COMPARATIVE EDUCATION SOCIETY
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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