Rchr
J-GLOBAL ID:201801013507067827   Update date: Dec. 11, 2023

Takashi Doi

Takashi Doi
Affiliation and department:
Other affiliations (1):
Research field  (1): Sports science
Research keywords  (4): 車椅子バスケットボール ,  バスケットボール ,  コーチング学 ,  体育学
Papers (13):
  • 土肥 崇史, 岩本 正姫. バスケットボールにおける手指の冷えがシュートに及ぼす影響 : 寒冷環境下での予備的検討. 札幌大学研究紀要 = Journal of Sapporo University : 学系統合号. 2023. 4. 217-227
  • Takashi, Doi. The analysis of the Effect of Wheelchair use on shooting in female wheelchair basketball. 札幌大学研究紀要 = Journal of Sapporo University. 2022. 2. 109-118
  • 岩本, 正姫, 土肥 崇史. 大学における授業形態別の心身ストレス反応の実態調査-In University Students Survey of Mental and Physical Stress by Teaching Method. 2021. 51. 1-8
  • 土肥, 崇史, 岩本 正姫. 体罰・暴言を伴う指導の実態と改善に向けた一考察-A Consideration for the Actual Situation and the Improvement of Coaching with Physical Punishment and the Violent Language. 2021. 51. 61-66
  • Study on "screen" as the offense tactical action in wheelchair basketball. The Japan journal of basketball studies = バスケットボール研究. 2021. 7. 61-76
more...
MISC (1):
Lectures and oral presentations  (16):
  • 女子車いすバスケットボール競技におけるシュートエリアと勝敗の関係の検討
    (第29回日本障がい者スポーツ学会 2020)
  • 車いすバスケットボールにおけるシュートとスペーシングに関する検討
    (第6回日本バスケットボール学会 2019)
  • 車いすバスケットボール競技における選手の持ち点とシュートシチュエーションの分析
    (第70回日本体育学会 2019)
  • バスケットボール競技のチーム戦術における「流れ」を生み出す要素の検証
    (第70回日本体育学会 2019)
  • スポーツを対象とした集団凝集性研究の現状と課題
    (第70回日本体育学会 2019)
more...
Education (3):
  • 2019 - 現在 University of Tsukuba
  • 2014 - 2016 University of Tsukuba
  • - 2014 University of Tsukuba School of Health and Physical Education
Professional career (1):
  • 修士 (筑波大学)
Work history (3):
  • 2023/04 - 現在 Sapporo University
  • 2020/04 - 2023/03 Sapporo University
  • 2016/04 - 2020/03 Ibaraki Prefectural University of Health Sciences
Association Membership(s) (4):
日本障がい者スポーツ学会 ,  日本バスケットボール学会 ,  THE JAPAN SOCIETY OF COACHING STUDIES ,  JAPAN SOCIETY OF PHYSICAL EDUCATION, HEALTH AND SPORT SCIENCES
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page