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J-GLOBAL ID:201801014419080437   Update date: May. 21, 2024

Shinya Teramachi

テラマチ シンヤ | Shinya Teramachi
Affiliation and department:
Research field  (2): Education - general ,  Sociology of education
Research keywords  (2): teacher ,  gender
Research theme for competitive and other funds  (1):
  • 2017 - 2021 新任教師がもつ生徒指導におけるジェンダー観の構築・変容過程
Papers (13):
  • 寺町 晋哉, 跡部 千慧, 瀬川 朗, 高島 裕美, 波多江 俊介, 濱 貴子, 楊 川. 小学校管理職とジェンダー研究の展望 : 都道府県の違いに着目して-Perspectives of "Gender Studies on Elementary School Managers" : Focusing on prefectural differences of women in elementary school managers. 宮崎公立大学人文学部紀要 = Bulletin of Miyazaki Municipal University Faculty of Humanities / 宮崎公立大学紀要編集委員会 編. 2023. 31. 1. 53-75
  • 寺町 晋哉. 大学進学における「地方」と「性別」の「足枷」-特集 中等教育におけるジェンダー平等について考える. 学術の動向 = Trends in the sciences / 『学術の動向』編集委員会, 日本学術会議 編. 2022. 27. 10. 76-83
  • 寺町 晋哉, 歌川 光一. 友達、友情研究の検討: 小学校教育との関係に着目した考察に向けて. 聖路加国際大学教育実践論集 = St. Luke's International University Educational Practice Repository. 2022. 2. 1-15
  • 寺町 晋哉. 小学校初任者教師の困難は何か?-What are the "Difficulties" of Beginning Elementary School Teachers?. 宮崎公立大学人文学部紀要 = Bulletin of Miyazaki Municipal University Faculty of Humanities / 宮崎公立大学紀要編集委員会 編. 2022. 30. 1. 49-64
  • Shinya TERAMACHI, Miyazaki Municipal University Faculty of Humanities. School experience of students aiming to become teachers :focus on friendships, classroom experiences, and gendered perception. 2020. 27. 1. 77-101
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MISC (9):
  • 寺町 晋哉. 身近だからこそ難しい高校のジェンダー-特集 ジェンダー問題に取り組む. 月刊高校教育 / 高校教育研究会 編. 2023. 56. 9. 26-29
  • 寺町晋哉. ジェンダーの問題を変革するための「仲間」としての教師. αSYNODOS. 2022. 296
  • 寺町晋哉. ジェンダー教育と教師. 教育新聞. 2022
  • 寺町晋哉. 学校に現存する男女格差と「性別」のもつ影響力. 現代性教育研究ジャーナル. 2021
  • 寺町晋哉. 学校のジェンダーを変革するために〈教師の人生〉と向き合う. 月間『We learn』. 2021
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Books (4):
  • 現場から変える!教師の働き方 : できることから始めるローカルな学校改革
    大月書店 2023 ISBN:9784272412662
  • 現場で使える教育社会学 : 教職のための「教育格差」入門
    ミネルヴァ書房 2021 ISBN:9784623092604
  • 教育論の新常識 : 格差・学力・政策・未来
    中央公論新社 2021 ISBN:9784121507402
  • 「教師の人生」と向き合うジェンダー教育実践
    晃洋書房 2021 ISBN:9784771035164
Lectures and oral presentations  (3):
  • 初任者教師の「困難」は何か?
    (日本教育社会学会第72回大会 2020)
  • 女子児童間のトラブルと教師の介入(【テーマB-8】ジェンダーと教育,テーマ型研究発表【B】,発表要旨)
    (日本教育学会大會研究発表要項 2015)
  • 教員免許取得を目指す学生のジェンダーと教育に対する認識(IV-4部会 【テーマ部会】「現代の若者」とジェンダー,研究発表IV,一般研究報告)
    (日本教育社会学会大会発表要旨集録 2009)
Education (3):
  • 2009 - 2014 Osaka University
  • 2007 - 2009 Osaka University
  • 2003 - 2007 Akita University Faculty of Education and Human Studies
Professional career (1):
  • 博士(人間科学) (大阪大学)
Work history (4):
  • 2020/04 - 現在 宮崎公立大学 人文学部 准教授
  • 2017/04 - 2020/03 Miyazaki Municipal University Faculty of Humanities
  • 2016/01 - 2017/03 Osaka University
  • 2013/07 - 2015/12 Hyogo University of Teacher Education
Association Membership(s) (4):
Japan Association of Educators for Human Development ,  JAPANESE EDUCATIONAL RESEARCH ASSOCIATION ,  THE JAPANESE SOCIETY FOR THE STUDY ON TEACHER EDUCATION ,  THE JAPAN SOCIETY OF EDUCATIONAL SOCIOLOGY
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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