Rchr
J-GLOBAL ID:201801014605574865
Update date: Jul. 30, 2024
SUZUKI Toshiya
SUZUKI Toshiya
Research theme for competitive and other funds (5):
- 2012 - 2016 Research on the introduction of Japanese teaching assosiate in medical education
- 2010 - 2012 Development of efficient clinical medical education by the systematicand collaborative simulation-based education
- 1996 - 1996 ラットグルタチオントランスフェラーゼP遺伝子の肝癌特異的発現機構
- 1994 - 1994 グルタチオントランスフェラーゼP遺伝子の発現を支配する転写因子のクローニング
- 1992 - 1993 Regulation Mechanisms of Ribosomal Gene in Cellular Growth and Differentiation
Papers (53):
-
Toshiya Suzuki. The past, present, and future of Japan association for simulation-based education in healthcare professionals. Journal of Japan Association for Simulation-based Education in Healthcare Professionals. 2022. 10. 1. 5-7
-
河内 泉, 横野 知江, 齋藤 あや, 内山 美枝子, 住吉 智子, 赤石 隆夫, 大滝 慶樹, 須貝 拓朗, 鈴木 利哉, 土田 正則, et al. 医学部入学者選抜システムが2年次医学・看護学合同多職種連携教育に及ぼす影響と学修効果 再現性の検討. 医学教育. 2021. 52. Suppl. 117-117
-
Tomoko Sumiyoshi, Tomoe Yokono, Toshiya Suzuki. Learning outcomes of interprofessional collaboration among medical and nursing students in Japan. Journal of Interprofessional Education & Practice. 2020. 21. 10037
-
河内 泉, 鈴木 利哉, 大滝 慶樹, 武藤 唯子, 行田 正晃, 石津 貞二, 小山 司, 須貝 拓朗, 赤石 隆夫, 土田 正則, et al. コンピテンシー修得度の学生自己評価と医学学修のtipping point. 医学教育. 2020. 51. Suppl. 80-80
-
河内 泉, 鈴木 利哉, 横野 知江, 住吉 智子, 赤石 隆夫, 大滝 慶樹, 小山 司, 行田 正晃, 石津 貞二, 武藤 唯子, et al. 医学部入学者選抜システムからみた2年次医学・看護学合同多職種連携教育の効果. 医学教育. 2020. 51. Suppl. 123-123
more...
MISC (20):
-
澁谷 雅子, 伊藤 正洋, 鈴木 利哉, 土田 正則, 能登 宏, 染矢 俊幸. 発達障害のある医学生への支援 現状と課題. 精神神経学雑誌. 2019. 2019特別号. S650-S650
-
伊藤 正洋, 澁谷 雅子, 鈴木 利哉. シムリンピックの教育インパクト-4年間を振り返って- シムリンピック運営経験が新潟大学の医学教育活性化に与えた影響. 医学教育. 2018. 49. Suppl. 25-25
-
澁谷 雅子, 能登 宏, 伊藤 正洋, 佐藤 昇, 土田 正則, 牛木 辰男, 染矢 俊幸, 鈴木 利哉. 聴覚障害のある医学生への支援. 医学教育. 2018. 49. Suppl. 213-213
-
澁谷 雅子, 伊藤 正洋, 鈴木 利哉, 遠藤 直人, 佐藤 昇, 土田 正則, 西條 康夫, 牛木 辰男. 新潟大学医学科新カリキュラムの概要と実施状況について. 日本シミュレーション医療教育学会雑誌. 2017. 5. 127-128
-
伊藤 正洋, 澁谷 雅子, 鈴木 利哉, 中坊 亜由美, 田中 智美, 南野 徹. 循環器内科学臨床実習における血管内治療シミュレーション実習の効果. 日本シミュレーション医療教育学会雑誌. 2017. 5. 56-61
more...
Return to Previous Page