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J-GLOBAL ID:201801015993306784   Update date: Jun. 05, 2024

Takeuchi Ryosuke

Takeuchi Ryosuke
Affiliation and department:
Research field  (1): Commerce
Research keywords  (3): 消費者行動 ,  広告 ,  マーケティング
Research theme for competitive and other funds  (3):
  • 2023 - 2027 動画広告における視覚的メタファーの4つの特殊性
  • 2019 - 2023 消費者の広告情報処理:回避・記憶・態度の分析
  • 2015 - 2018 競争的な広告環境における消費者の記憶
Papers (7):
  • Ryosuke Takeuchi, Jue Wang. When Advertisements Look Like Products: The Impacts of Content Reproducibility. Quarterly Journal of Marketing. 2024. 44. 1
  • Ryosuke Takeuchi, Jue Wang. Designing Visual Metaphors in Advertisements:. Japan Marketing Journal. 2022. 42. 1. 28-39
  • 竹内 亮介. パーソナライズ広告に対する消費者の知覚の多様性. マーケティングジャーナル. 2020. 40. 1. 43-55
  • 竹内 亮介. 消費者の制御焦点と広告回避. マーケティングジャーナル. 2018. 38. 2. 39-51
  • 竹内 亮介. 消費者の記憶に対する競合広告の正負の効果:ネットワーク理論の拡張. 消費者行動研究. 2017. 23. 2. 99-122
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Education (3):
  • 2015 - 2018 慶應義塾大学大学院 商学研究科 博士課程
  • 2013 - 2015 慶應義塾大学大学院 商学研究科 修士課程
  • 2009 - 2013 Keio University Faculty of Business and Commerce Department of Business and Commerce
Professional career (1):
  • 博士(商学) (慶應義塾大学)
Work history (3):
  • 2023/04 - 現在 Meiji University School of Commerce
  • 2018/04 - 2023/03 Toyo University Faculty of Business Administration
  • 2015/04 - 2018/03 日本学術振興会 特別研究員(DC1)
Committee career (4):
  • 2023/04 - 現在 日本マーケティング学会 『マーケティングジャーナル』アソシエイトエディター
  • 2019/05 - 2023/05 日本商業学会 関東部会 情報化推進委員
  • 2018/09 - 2019/09 日本商業学会 マーケティング夏の学校 運営委員
  • 2015/04 - 2015/11 Co-Editor of Proceedings of 2015 International Conference of Asian Marketing Associations
Awards (5):
  • 2022/10 - マーケティングジャーナル2022 奨励賞
  • 2019/10 - マーケティングジャーナル2019 奨励賞
  • 2014/11 - 第14回 JACS-IBM論文プロポーザル賞 優秀賞
  • 2014/03 - 2014 ICAMA Honorable Research Paper Award
  • 2013/03 - 第34回 慶應義塾商学会賞
Association Membership(s) (3):
Japan Marketing Academy ,  JAPAN ASSOCIATION FOR CONSUMER STUDIES ,  JAPAN SOCIETY OF MARKETING & DISTRIBUTION
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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