Rchr
J-GLOBAL ID:201801016329058605   Update date: May. 30, 2024

Taeko Takayanagi

Taeko Takayanagi
Affiliation and department:
Job title: Associate Professor
Research field  (1): Sociology of education
Research keywords  (16): タイ・カレンの母語教育 ,  ケニア・マサイの女性と子ども ,  日本、オーストラリアにおける先住民の女性たちの高等教育進学課題 ,  グローバルヘルス ,  アジア、アフリカにおける伝統医療とインフォーマル教育 ,  日本国内のムスリム社会と子どもたち ,  母語教育 ,  先住民社会と文化 ,  質的調査研究 ,  家族コミュニケーション ,  アフリカ・アジア ,  就学前教育 ,  ジェンダー ,  インフォーマル教育 ,  ノンフォーマル教育 ,  成人識字教育
Research theme for competitive and other funds  (7):
  • 2023 - 2027 An International Comparative Study on Children's Health for ensuring school attendancesia and Africa
  • 2021 - 2026 The foundation and development of Suyab, an ancient multicultural trading city of the Silk Road: Coexistence of agricultural-urban and transhumance spheres
  • 2020 - 2023 Advancing new international development studies integrating through children's lives with pre-primary education in African and Asia
  • 2021 - 2023 An empirical study on pre-primary education in the north of Thailand
  • 2019 - 2022 Policy research on challenges of the urban elderly people in Sub-Saharan Africa
Show all
Papers (9):
  • Taeko Takayanagi. Significance of Informal Learning and Literacy in Health Promotion in Rural Kenya: Seeking Maasai Women's Voices. International quarterly of community health education. 2021. 272684X211004691
  • 高柳 妙子. Between development and tradition: Pre-primary education in rural Kenya. Global - E. 2021. 1-4
  • 高柳 妙子. Listen to the Voices of Maasai Women in Kenya: Ensuring the Well-Being of their Families through Collective Actions. International Journal of African Development. 2019. 5. 37-52
  • 藤崎 竜一, 高柳 妙子, 槇村 浩一. 救命救急士コースにおける疾患を理解するためのアクティブ・ラーニングの実施 講義の取り組みと学習効果に関する検証. 医学教育. 2018. 49. 4. 341-346
  • KOARAI Rie, TAKAYANAGI Taeko. Roles and Challenges of Literacy Education in Conflict-Affected Countries: A Case Study of Afghanistan. Comparative Education. 2017. 2017. 55. 30-44
more...
MISC (10):
  • 山本秀樹, 齋藤真哉, 廣瀬カズ子, 加藤勉, 高柳妙子, 藤崎竜一. 荒川流域における地域住民主体の防災自治組織の連携とSustainable Development(SD)の視点に基づく地域に根差した学びの果たすべき役割について. あらかわ学会年次大会講演論文集. 2024. 2023
  • 高柳妙子, 高柳妙子. ケニア・マサイの村で安全に子連れフィールドワークを行うために. 日本渡航医学会学術集会プログラム抄録集. 2021. 25th
  • Taeko Takayanagi. Informal learning and literacy among maasai women education, emancipation and empowerment. Informal Learning and Literacy among Maasai Women: Education, Emancipation and Empowerment. 2019. 1-196
  • 藤崎竜一, 高柳妙子, 槇村浩一. How Co-Medical Students Satisfaction Factors Affect Their Learning and Academic Achievements. 医学教育. 2018. 49. 4
  • 藤崎竜一, 戸根一哉, 中山孝子, 高柳妙子, 山崎丘, 槇村浩一, 佐川俊世, 坂本哲也. スエヒロタケによる副鼻腔炎からの硬膜外膿瘍となった1例. 日本細菌学雑誌. 2015. 70. 1
more...
Education (1):
  • 2010 - 2017 The University of Sydney Faculty of Education and Social Work
Awards (5):
  • 2020/12 - Japan Society for International Development Research Encouragement Award Informal Learning and Literacy among Maasai Women;Education, emancipation and empowerment. London & New York: Tailor and Francis, Routledge.
  • 2012 - シドニー大学 トレバーミラー記念助成金
  • 2011 - オーストラリア・ニュージーランド比較教育学会 大学院生発表助成金
  • 2010/04 - 青年海外協力隊事務局 青年海外協力隊帰国隊員 人材育成奨学金
  • 2010/04 - 世界銀行 日本/世界銀行共同大学院奨学金
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page