Rchr
J-GLOBAL ID:201801016646678007   Update date: Feb. 01, 2024

Higuma Miyoko

ヒグマ ミヨコ | Higuma Miyoko
Affiliation and department:
Research field  (9): Experimental psychology ,  Education - general ,  Early childhood education and childcare ,  Experimental psychology ,  Educational psychology ,  Special needs education ,  Early childhood education and childcare ,  Cognitive sciences ,  Experimental psychology
Research keywords  (12): 食行動の心理学 ,  食育 ,  教員のキャリア ,  子育て支援 ,  幼保小接続 ,  VR ,  Virtual Reality ,  個別の教育支援計画 ,  幼保小連携 ,  記憶 ,  確信度評定 ,  虚記憶
Research theme for competitive and other funds  (2):
  • 2019 - 2021 A basic research for development of effective learning method of foreign language vocabulary: Effectiveness of repeated presentation with incidental stimuli
  • 2016 - 2019 Empirical theory construction on environmental context-dependent mechanisms in recognition: comparative investigation between strength and remembering theories
Papers (19):
more...
MISC (1):
  • Desire for promotion of young white colors : basic analyses of gender differences. 2020. 26. 1. 95-108
Books (2):
  • 保育者論・教育者論 : 子どもとともに未来をデザインする
    わかば社 2020 ISBN:9784907270322
  • 保育者になる人のための実習ガイドブックA to Z : 実践できる!保育所・施設・幼稚園・認定こども園実習テキスト
    萌文書林 2020 ISBN:9784893473608
Lectures and oral presentations  (23):
  • 非日本語母語話者による再認実験での正確さと確信度評定の関連性
    (日本認知心理学会第18回大会 2021)
  • 母親が子どもの発達障害の可能性を受容するまで
    (日本育療学会第24回学術集会 2020)
  • 教員と教育の多様性を高めるために何が必要か:教員のキャリアアップとライフコース選択の関連からの検討
    (日本教育心理学会第62回総会 2020)
  • 顔と名前の対連合学習におよぼす偶発的背景刺激の促進効果
    (日本心理学会第84回大会 2020)
  • ビデオ文脈依存再認における文脈基盤ミラー効果
    (日本心理学会第84回大会 2020)
more...
Professional career (2):
  • 博士(情報学) (静岡大学)
  • 修士(文学) (岡山大学)
Association Membership(s) (7):
NIHON IKURYO ASSOCIATION ,  JAPAN SOCIETY OF RESEARCH ON EARLY CHILDHOOD CARE AND EDUCATION ,  THE JAPANESE SOCIETY FOR COGNITIVE PSYCHOLOGY ,  THE JAPANESE PSYCHOLOGICAL ASSOCIATION ,  日本教育福祉学会 ,  日本乳幼児教育学会 ,  日本教育心理学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page