Rchr
J-GLOBAL ID:201801017240495676   Update date: Mar. 18, 2024

MURAKAMI RIE

MURAKAMI RIE
Affiliation and department:
Papers (33):
  • 船橋篤彦・森まゆ・村上理絵・坂本晶子. 「心身の不調を感じている」大学生に対する教育実習に向けた配慮要請ー配慮事項に関する事前調整の実践例から考えるー. 学校教育実践学研究. 2024. 30. 118-124
  • Yoshitoshi Munehisa, Tsushima Yasuko, Murakami Rie, Takahashi Kiriko. Perceived Efficacy and Anxiety of Teachers in Japan toward Supporting Students with Chronic Illness in Mainstream School. Graduate School of Education, Okayama University. 2022. 180. 27-37
  • Pov, Sokunrith, Kawai, Norimune, Murakami, Rie. Identifying causes of lower secondary school dropout in Cambodia: a two-level hierarchical linear model. INTERNATIONAL JOURNAL OF INCLUSIVE EDUCATION. 2022. 26. 8. 834-847
  • 髙阪英徳, 村上理絵. 知的障害特別支援学級における「各教科等を合わせた指導」と「教科別の指導」での学びをつなげる実践の在り方の検討. 広島大学大学院人間社会科学研究科附属特別支援教育実践センター研究紀要. 2022. 20
  • 高木由希, 村上理絵. 中学校特別支援学級(知的障害)における自立活動の授業づくり- 生活単元学習との学びのつながりに焦点を当てて -. 中学教育 : 研究紀要. 2022. 51
more...
Books (3):
  • 新・教育課程演習 第6巻 特別支援教育
    協同出版 2022
  • 特別支援教育総論: インクルーシブ時代の理論と実践
    北大路書房 2016
  • 課題対応型エキスパート教員養成プログラムの構築研究 : 学部・大学院・附属の連携を通して
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page