Rchr
J-GLOBAL ID:201801017773081482   Update date: Oct. 31, 2024

MORI MAYU

モリ マユ | MORI MAYU
Affiliation and department:
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • 2023 - 2027 Development of tools and techniques that foster graphicacy skills in STEM education among students with visual impairment in mainstream school settings
  • 2022 - 2025 「主体的・対話的で深い学び」を支える点字教科書の編集課題に関する教科横断的研究
  • 2018 - 2022 大学における合理的配慮と支援モデルの最適化に基づくニューロダイバーシティの実現
  • 2014 - 2017 障害のある学生の修学支援における合理的配慮のあり方に関する学際的研究
  • 2013 - 2017 点字使用者の学習において識別容易性の高い点図作成基準構築のための基礎的研究
Show all
Papers (10):
  • 船橋篤彦・森まゆ・村上理絵・坂本晶子. 「心身の不調を感じている」大学生に対する教育実習に向けた配慮要請-配慮事項に関する事前調整の実践例から考える-. 学校教育実践学研究. 2024. 30. 117-124
  • Saki Takahashi, Mayu Mori. The conditions of use, roles, and difficulties of Braille musicA questionnaire survey of people with visual impairments engaged in music activities. 2021. 16. 13-22
  • 森 まゆ, 宮内 久絵, 佐島 毅, 柿澤 敏文, 小林 秀之. 筑波大学における弱視学生のアセスメントに基づく修学支援について. 弱視教育. 2016. 53. 4. 1-8
  • MORI Mayu, KOBAYASHI Hideyuki. The Conditions of Dot-size and Dot-pitch of Embossed Dotted Line to be Recognized as Continuous or Dotted. 2014. 38. 131-136
  • 大山 歩美, 森 まゆ, 小林 秀之. 小・中学校において弱視児が感じる道徳・総合的な学習の時間・特別活動の困難とその対応 : 弱視者への面接調査を通して. 弱視教育. 2013. 51. 3. 9-17
more...
Books (2):
  • 新・視覚障害教育入門
    ジアース教育新社 2020 ISBN:9784863715332
  • 視覚障害教育入門-改訂版-
    ジアース教育新社 2015
Lectures and oral presentations  (16):
  • 読書バリアフリー法と特別支援教育(4) 学校図書館を中核にした読書バリアフリー環境の構築に向けた提言
    (日本特殊教育学会第62回大会 2024)
  • 台湾高等教育における視覚障害学生のキャリア支援卒業直前の視覚障害学生の経験と期待から
    (日本特殊教育学会第61回大会 2023)
  • 読書バリアフリー法と特別支援教育(1)学校図書館の役割を考える
    (日本特殊教育学会第59回大会 自主シンポジウム70 2021)
  • 読書バリアフリー法から始まる大学図書館と障害学生支援の連携-論点整理と展望
    (全国高等教育障害学生支援協議会第7回大会 2021)
  • 弱視児に対する学習支援
    (第46回小児眼科学会総会 2021)
more...
Committee career (9):
  • 2020/08 - 2024/08 The Japanese Association of Special Education editorial board
  • 2023/11 - 2024/03 日本弱視教育研究会 理事
  • 2021/11 - 2022/03 日本弱視教育研究会 理事
  • 2021/04 - 2022/03 日本弱視教育研究会 事務局幹事
  • 2021/04 - 2021/08 令和3年度広島県教科用図書選定審議会委員
Show all
Association Membership(s) (5):
Japan Society on the History of Blind Education ,  Japanese Association of Education for Students with Low Vision ,  Association of Disability Sciences, Japan ,  the Japanese Association of Educational Psychology ,  the Japanese Association of Special Educatoin
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page