Rchr
J-GLOBAL ID:201801018460430520   Update date: Feb. 20, 2024

Teranishi Masako

テラニシ マサコ | Teranishi Masako
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (1): Literature - British/English-languag
Research keywords  (8): Narrative Approach ,  Oral History ,  ライフストーリー研究 ,  English Language Education ,  Applied Linguistics ,  Modernism ,  English Stylistics ,  Virginia Woolf
Research theme for competitive and other funds  (4):
  • 2021 - 2024 A Narrative Approach to Foreign Language Learning: Life Stories of Globally Talented People
  • 2018 - 2021 An Oral History Approach to Foreign Language Learning: Focusing on the Globally Competent Human Resources
  • 2013 - 2016 The Oral History of Successful EFL Learners: Qualitative Research on Lifelong Foreign Language Learning
  • 2011 - 2013 Study on teaching methods and materials for using literary texts in the EFL classroom
Papers (30):
  • An Analysis of Learners' Needs in University-wide English Courses: The Process of Creating Questionnaire Items. 2023. 7. 25-40
  • Toward Improving the Design of English Courses at University: A Report on a Survey of Learning Motives. 2023. 7. 67-86
  • バフチンの対話理論とクリエイティブ・ライティング. PERSICA. 2023. 50. 42-54
  • An Analysis on the Correlation between TOEIC L&R Online Test and GTEC Test. 2022. 6. 8-19
  • Azumi Yoshida, Masayuki Teranishi, Takayuki Nishihara, Masako Nasu. The Impact of L1 on L2: A Qualitative Stylistic Analysis of EFL Learners’ Writings. Pedagogical Stylistics in the 21st Century. 2022. 343-369
more...
MISC (9):
  • Masako NASU, Masayuki TERANISHI. A Narrative Analysis of Green Global Talent Life Stories: Awareness of Ecological Issues and Orientation to Learning English. 2024
  • 吉田安曇, 寺西雅之, 西原貴之, 那須雅子. 教育文体論を用いたライティング分析 日本人 EFL 学習者の母語と外国語習熟度の関連性を探る. https://jaila.org/activity/taikai20210313/proceedings20210313/jaila-proc-009-01-20210313.pdf. 2021
  • 寺西雅子. 英語多読のための学習環境整備ー「語学学修コーナー」の英語本と電子ブックの紹介ー. 「楷」. 2017. 64. 64. 4-4
  • 那須雅子. 外国語学習成功者のインタビュー考察. http://jaila.org/activity/taikai20160313/proceedings20160313/jaila-proc-005-01-20160313.pdf. 2016
  • 那須雅子. 外国語学習「達人」に学ぶ. http://jaila.org/activity/taikai20140316/proceedings20140316/jaila-proc-003-01-20140316.pdf. 2014
more...
Books (8):
  • Practical Application of Narrative Studies: How Narrative Contribute to a Deeper Understanding of Modern Society
    2022
  • Pedagogical Stylistics in the 21st Century
    Palgrave Macmillan 2022 ISBN:3030836088
  • Intersection of Arts, Humanities and Science: Fifteen Selected Passages for University Students.
    Seibido 2020
  • From Individual to Collective: Virginia Woolf's Developing Concept of Consciousness
    Peter Lang 2017 ISBN:9783034321211
  • Scientific Approaches to Literature in Learning Environments(共著)
    John Benjamins 2016 ISBN:9789027234131
more...
Lectures and oral presentations  (44):
  • Global Talents for the Green: A Narrative Analysis of Life Story Awareness of Ecological Issues and Orientation to Learn English
    (2023)
  • 英語学習者のナラティブ研究:グローバル人材のライフストーリーにみる内的要因について
    (日本国際教養学会第11回全国大会ポスター発表 2023)
  • 大学英語教育における高年次との連携体制の構築に向けて:岡山大学の事例紹介
    (日本国際教養学会第11回全国大会ポスター発表 2023)
  • 外国語学習者・グローバル人材のナラティブ
    (科研費成果発表会ーナラティブ研究の実践と応用ー 2022)
  • コロナ禍における対面&オンライン英語多読授業の活性化.
    (岡山英文学会第43回大会 公開シンポジウム, Online 2021)
more...
Professional career (3):
  • Doctor of Philosophy in Letters (Okayama University)
  • 修士(教育学) (岡山大学)
  • M.A. in English Language in Literary Studies (University of Nottingham (U.K))
Work history (2):
  • 2022/04 - 現在 Okayama University
  • 2016/04 - 2022/03 岡山大学全学教育・学生支援機構基幹教育センター外国語教育部門
Committee career (7):
  • 2022 - 現在 日本英文学会中国四国支部 学会誌編集委員長
  • 2021/06 - 現在 日本英文学会 大会準備委員
  • 2020 - 現在 Japan Association of International Liberal Arts Chair
  • 2012 - 現在 岡山英文学会 理事・事務局
  • 2020 - 2021 日本英文学会中国四国支部 学会誌編集委員
Show all
Awards (1):
  • 2017 - The Best Poster Prize in the 6th JAILA Annual Conference
Association Membership(s) (5):
JACET ,  岡山英文学会 ,  日本ヴァージニア・ウルフ協会 ,  日本英文学会 ,  日本国際教養学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page