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J-GLOBAL ID:201801019062373580   Update date: Sep. 19, 2024

Miyasato Tomoe

Miyasato Tomoe
Affiliation and department:
Research field  (1): Education - general
Research keywords  (2): Curriculum ,  Moral Education
Research theme for competitive and other funds  (4):
  • 2023 - 2027 An intercultural approach to diversity in teacher education : Engaging with different (non)negotiable values
  • 2022 - 2025 若年経験者教員の困り感に応える道徳科授業づくり3点セットの開発
  • 2016 - 2020 「生命尊重」の価値に基づいて行動する力を育成する道徳教育プログラムの開発
  • 2013 - 2016 Development of a moral education program to foster compassion of Japanese children living in a global society
Papers (60):
  • Encouraging students to apply the moral values they have learned to their own lives -Through the improvement of classes regarding objectives,presentation of teaching materials,and questioning-. Journal of Professional Development for Teachers and School Leaders. 2023. 6. 49-57
  • yumiko suzuki,takashi yonezawa,yuka nakai,tomoe miyasato,hiroyoshi kinoshita, kazuki osedo,tsuyoshi osato,masayori nishimoto,taketo matsuura,setsuko tanaka,hitoshi takahashi and makoto miyatani. efforts of the professional development program at hiroshima university towards fostering teachers as continuous learners - the case of the teaching practice and development course -. journal of learning science. 2017. 10. 33-42
  • 宮里智恵. グローバル社会に生きる日本の子どもの愛他性を育てる道徳教育プログラムの開発. 平成25年度~平成28年度科学研究費補助金(基盤研究(C))研究成果報告書. 2017
  • Tomoe Miyasato, Hitoshi Takahashi, Atsuko Morikawa. helping behavior viewed from the recipients` standpoints : the judgment of elementary and junior high school students and implications for moral education. journal of learning science. 2016. 9. 9. 133-141
  • 道徳授業入門期だからこそ気をつけたい「考えさせるための授業づくり」. 道徳教育. 2016. 2016,3. 10-11
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Books (24):
  • 学校教育10月号
    広島大学附属小学校学校教育研究会 2022
  • 季刊 栄養教諭
    ジャパンプリント株式会社 2022
  • 教育課程(カリキュラム)編成はこうすればよい-社会に開かれた教育課程の実現-
    ミネルヴァ書房 2022 ISBN:9784623093304
  • 新道徳教育全集第3巻 幼稚園、小学校における新しい道徳教育
    学文社 2021 ISBN:9784762030888
  • 改訂版 やさしい道徳授業のつくり方
    渓水社 2019 ISBN:9784863274945
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Lectures and oral presentations  (23):
  • 「学び続ける教員」を育成するアクティブ・ラーニング型研修に関する調査研究
    (日本教育大学協会研究集会 2017)
  • 平成30年度 特別の教科道徳の完全実施に向けての理論研修
    (平成28年度尾道市立御調西小学校道徳研修会 2017)
  • 「カリキュラム・マネジメント」の考え方と実際 ー「社会に開かれた教育課程」をめざしてー
    (平成28年度広島市中学校教頭会研修 2016)
  • 「学び続ける教員」の育成を目指した広島大学大学院教育学研究科教職開発専攻の取り組み(1)-教育実践開発コースを中心にー
    (平成28年度日本教育大学協会研究集会 2016)
  • 子供が自分の言葉で価値を再定義する道徳授業
    (芦田中学校区小中合同研修会 2016)
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Education (3):
  • 2006 - 2009 Hiroshima University Graduate School of Education
  • 1983 - 1985 Hiroshima University Graduate School of SchoolEducation Graduate School of Education
  • 1979 - 1983 Fukuoka University of Education
Professional career (1):
  • Ph.D in Education (Hiroshima University)
Work history (5):
  • 2015/04/01 - 2020/03/31 Hiroshima University Graduate School of Education professor
  • 2012/04/01 - 2015/03/31 Kurashiki Sakuyo University Faculty of Education professor
  • 2009/04/01 - 2012/03/31 Mihara Elementary School Attached to Hiroshima University vice principal
  • 1987/04/01 - 2009/03/31 Mihara Elementary School Attached to Hiroshima University teacher
  • 1985/04/01 - 1987/03/31 Chinzei Elementary School teacher
Association Membership(s) (4):
The Chugoku-Shikoku Society for the Study of Education ,  Japan Moral Education Society ,  TheJapanese Association for Methods of Moral Education ,  The Japan Association of Home Economics Education
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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