Rchr
J-GLOBAL ID:201801019123088990
Update date: Nov. 04, 2024
Teramoto Takashi
テラモト タカシ | Teramoto Takashi
Affiliation and department:
Job title:
Professor
Research field (1):
Commerce
Research keywords (3):
Consumer Behavior
, Distribution
, Marketing Communication
Research theme for competitive and other funds (10):
- 2021 - 2024 消費者の移動行動を基点とした商圏内小売競争構造の動態的把握に関する研究
- 2021 - 2024 オンライン/オフライン環境下での消費者の購買意思決定プロセスの解明
- 2018 - 2021 超柔軟な組織構成のビジネスの戦略と組織
- 2018 - 2021 インターネット時代の新しい消費者意思決定プロセスの実証研究
- 2018 - 2021 小売店舗・売場情報の消費者間共有と伝染購買の促進に関する研究
- 2015 - 2018 チェーン小売業に対する消費者間の情報共有行動の促進に関する研究
- 2013 - 2015 SNSでの消費者間コミュニケーションが購買行動に及ぼす影響
- 2011 - 2014 2020年のマーケティング・コミュニケーション研究
- 2008 - 2009 コミットメントの多段階性を考慮したPOP販促の効果測定
- 2007 - 2008 消費者の店頭POP販促時の接触とコミットメントの関係
Show all
Papers (33):
-
Takashi TERAMOTO, Masaru WAKATSURU, Hiroyuki TSURUMI, Eiji MOTOHASHI, Shin SATO, Emiko NAKAGISHI. Behavioral Traits of Trial Members Captured from Partnership Loyalty Program. The Japanese Journal of Behaviormetrics. 2022. 49. 1. 15-27
-
寺本 高. 海外におけるモバイル・マーケティングの効果測定事例と日本ならではのアプローチ. 流通情報. 2021. 552. 4-10
-
Takashi TERAMOTO, Shoji MISAKA. Does “Good Cospa” Encourage Consumer Reviews and Purchases? Effects of Price Image as a Retailer on Word-of-Mouth and Buying Behavior. Japan Marketing Journal. 2020. 40. 2. 18-28
-
寺本 高. スーパーマーケットに関する話題と来店. 流通情報. 2020. 542. 36-44
-
Atsuko INOUE, Naoki AKAMATSU, Kaichi SAITO, Takashi TERAMOTO, Akira SHIMIZU. The Differences and Similarities between Marketing Science and Consumer Behavior. Journal of Marketing Science. 2019. 26. 1. 41-63
more...
MISC (15):
-
寺本 高. スーパーマーケットと話題力. 生活協同組合研究. 2024. 585. 5-11
-
寺本 高. "タイミング"が重要となるモバイル・マーケティング. Chuo Online. 2023
-
松井 暉, 寺本 高, 本橋 永至, 鶴見 裕之. 非金銭的給付の効果測定 マイナポイントキャンペーンを利用した因果推論. 株式会社Zaim ニュースリリース. 2023. 1-6
-
寺本 高. ECによって店舗販売はなくなるのか?. 中央評論. 2023. 75. 1. 41-48
-
寺本 高. モバイルによる買い物メモとブランド計画購買型のマーケティング. 宣伝会議. 2022. 970. 10-12
more...
Books (5):
-
スーパーマーケットのブランド論
千倉書房 2019 ISBN:9784805111642
-
小売視点のブランドコミュニケーション
千倉書房 2012 ISBN:9784805110034
-
ショッパー・マーケティング
日本経済新聞出版社 2011 ISBN:9784532317447
-
インストア・マーチャンダイジング 製配販コラボレーションによる売場作り
日本経済新聞出版社 2008 ISBN:9784532314026
-
POS・顧客データの分析と活用
同文舘出版 2003
Lectures and oral presentations (54):
-
Mobile Marketing Research Using a Field of Partnership Loyalty Program in Japan
(Research Talk at Korea University Business School 2024)
-
How and When Does Typing Drive Purchases? Impact of a Specific Mobile Shopping List and Lead Time on Planned Purchases
(2024 Marketing Symposium at Institute of Business Research, Chuo University 2024)
-
Do Online Free Product Promotions for Consumer Packaged Goods Encourage/Discourage Offline Purchases?
(45th ISMS Marketing Science Conference 2024)
-
The Relationship between Context of Creating a Shopping List and Planned Purchase Execution
(45th ISMS Marketing Science Conference 2024)
-
モバイル買物リストの具体性と購買リードタイムが計画購買の達成に与える影響
(日本商業学会関東部会 4月部会研究会 2024)
more...
Education (3):
- 2009 - 2011 University of Tsukuba Graduate School of Business Sciences Systems Management and Business Law
- 2006 - 2008 University of Tsukuba Graduate School of Business Sciences Systems Management
- 1994 - 1998 Keio University Faculty of Commerce Department of Commerce
Professional career (2):
- Master of Business Administration (University of Tsukuba)
- Ph.D. in Business Administration (University of Tsukuba)
Work history (9):
- 2022/04 - 現在 Chuo University Faculty of Commerce Professor
- 2020/04 - 2022/03 Yokohama National University Faculty of International Social Sciences Professor
- 2016/04 - 2020/03 Yokohama National University Faculty of International Social Sciences Associate Professor
- 2012/04 - 2016/03 Meisei University School of Business Administration Associate Professor
- 2014/07 - 2014/09 Visiting Scholar, Katz Graduate School of Business, University of Pittsburgh
- 2011/04 - 2012/03 Meisei University School of Economics
- 2005/12 - 2011/03 The Distribution Economics Institute of Japan Senior Researcher
- 2004/11 - 2005/11 The Distribution Economics Institute of Japan Researcher
- 1999/10 - 2003/07 The Distribution Economics Institute of Japan Researcher
Show all
Committee career (11):
- 2024/04 - 現在 Japan Institute of Marketing Science Editor for Journal of Marketing Science
- 2023/05 - 現在 Japan Society of Marketing & Distribution Review Committee for JSMD Award
- 2021/05 - 現在 Japan Society of Marketing & Distribution Editor for JSMD Review
- 2019/05 - 現在 Japan Association for Consumer Studies Director
- 2017/07 - 現在 Japan Society of Marketing & Distribution Secretary of Kanto Section
- 2023/05 - 2024/05 Japan Society of Marketing & Distribution Associate Editor for JSMD Review
- 2022/05 - 2023/05 Japan Association for Consumer Studies Associate Editor for Advances in Consumer Studies
- 2019/05 - 2022/05 Japan Association for Consumer Studies Editor for Advances in Consumer Studies
- 2018/02 - 2020/07 Yoshi Hideo Memorial Foundation Review Committee for YHMF Research Grant
- 2009/06 - 2019/05 Japan Association for Consumer Studies Secretary
- 2014/05 - 2014/11 Japan Association for Consumer Studies Review Committee in Chief for JACS Paper Proposal Award
Show all
Awards (3):
- 2023/07 - Global Alliance of Marketing and Management Associations Best Conference Track Paper Award 2023 Global Marketing Conference at Seoul Impact of Retailers’ Goal-directed Motivational Promotions on Customers’ Participation
- 2018/07 - Global Alliance of Marketing and Management Associations Best Conference Paper Award 2018 Global Marketing Conference at Tokyo Qualitative Effects of In-store Displays Using the Single Source Data of User Generated Contents and Point of Sales
- 2013/05 - Japan Society of Marketing & Distribution JSMD Encouragement Award Brand Communication from a Retail Perspective
Association Membership(s) (4):
Association for Consumer Research
, 日本消費者行動研究学会
, 日本商業学会
, 日本マーケティング・サイエンス学会
Return to Previous Page