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J-GLOBAL ID:201801019200430299   Update date: Aug. 25, 2022

Makoto Fujii

Makoto Fujii
Affiliation and department:
Job title: Associate Professor
Research field  (1): Commerce
Research theme for competitive and other funds  (2):
  • 2019 - 2021 企業成果をドライブする現場従業員のクリエイティビティの再定位
  • 2019 - 2020 サービス組織における現場従業員のクリエイティビティが顧客満足に与える影響〜類似性に着目して〜
Papers (8):
  • The relationship between frontline employees creativity and customer satisfaction in service organizations: A literature review. 2022. 57. 3. 329-347
  • Exploring the Negative Effects of Creativity of Frontline Employees in Service Organizations on Customer Satisfaction: Focus on the Context of First-Time Contact. 2022. 41. 3. 72-84
  • 藤井誠. サービス組織における現場従業員のクリエイティビティが顧客満足に与える影響〜類似性に着目して〜. 2019年度(令和元年度)公益財団法人戸部眞紀財団研究成果報告書. 2021. 111-117
  • Unintended consequences of creativity in service organization. 2018. 28. 2. 57-63
  • Fujii Makoto, Seki Takanori. Linking Creativity to Services Marketing: A Theoretical Review. 2017. 43. 43. 77-96
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Lectures and oral presentations  (6):
  • サービス組織における現場従業員のクリエイティビティが顧客満足に与える影響-知覚された類似性の調整効果の検証
    (日本商業学会第70回全国研究大会 2020)
  • サービス組織の現場従業員のクリエイティビティと成果との関係に関する理論的課題の検討
    (サービス学会第5回国内大会 2017)
  • サービス組織の現場従業員におけるクリエイティビティと顧客への成果の関係に関する理論的課題の検討
    (日本マーケティング学会マーケティングカンファレンス2016 2016)
  • 顧客資源の顕在化と顧客価値共創との関係に関する探索的研究-がん治療に伴う家族支援を事例に-
    (日本商業学会関西部会1月例会院生セッション 2015)
  • 事業変革のドライバーとしての顧客志向
    (日本商業学会関西部会9月例会 2013)
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Works (1):
  • サービス組織における現場従業員のクリエイティビティが顧客満足に与える影響〜類似性に着目して〜
    2021 -
Awards (2):
  • 2016/03 - 神戸大学 平成27年度神戸大学学生優秀学術表彰
  • 2015/02 - 第3回碩学舎賞1席
Association Membership(s) (4):
日本商業学会 ,  日本マーケティング学会 ,  日本経営学会 ,  American Marketing Association
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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