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J-GLOBAL ID:201801019485957414   Update date: Nov. 18, 2024

Tatta Toru

タツタ トオル | Tatta Toru
Affiliation and department:
Research field  (1): Primary/secondary education and curricula
Research theme for competitive and other funds  (2):
  • 2024 - 2029 多様化社会に対応する言語調整能力育成を目指した国語科カリキュラム・学習材の開発
  • 2020 - 2023 教員養成の高大接続に資する「対面授業+eラーニング融合カリキュラム」の構築
Papers (47):
  • Toru, TATTA. A Study of Japanese Language Learning Instruction to Develop the Ability to Verbalize Thoughts about Reading. The Joint Journal of the National Universities in Kyushu. Education and Humanities. 2024. 10. 2. No.2
  • Development of Japanese Language Classes that Synergistically Foster "Language Competency" and "Learning Competency" : Focusing on Observation and Evaluation of the Unit "How to Make a Horse Toy". 2024. 42. 23-32
  • 竜田 徹. 国語学習の記憶と感情の結びつき: 学習者の記憶に残る国語科授業に関する調査 2023 年版から. 佐賀大国語教育. 2024. 8. 1-16
  • 竜田 徹. 高等学校国語科における学習センターの可能性と課題 : Sackstein, S. and Terwilliger, K. (2021). Hacking Learning Centers in Grade 6-12 を手がかりに. 月刊国語教育研究. 2023. 58. 620. 46-53
  • A Study on the Objectives of Japanese Language Education in the 2010s : Focusing on Kono(2019). The Joint Journal of the National Universities in Kyushu. Education and Humanities. 2023. 9. 2. No.4
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MISC (4):
  • 竜田 徹. 国語の授業でいろいろな本を使う. 小学校・中学校教育情報誌「教室の窓」. 2024. 71. 6-7
  • 竜田 徹. わたしはいつまでものぼってゆける. 佐賀県中学校教育研究会国語部会 創立六十周年記念誌. 2021. 10-13
  • 竜田 徹. 光り続ける授業. 教育情報誌「ニューサポート教育情報」. 2019. 24. 2-3
  • 竜田 徹. 指導目標を達成するための「書く活動」を意図的に仕組む練習としてのワークショップ. 佐賀県中学校教育研究会国語部会 会報. 2016. 55. 2-2
Books (11):
  • So each may soar;he principles;practices of learner-centered classrooms
    2023 ISBN:4794812434
  • Hacking Learning Centers in Grades 6-12
    2022 ISBN:4794812264
  • 中等国語科教育
    協同出版 2021 ISBN:4319003578
  • Next steps with academic conversations : new ideas for improving learning through classroom talk
    2021 ISBN:4794811950
  • カラー図解 よくわかる! 教師を目指すための高大接続のしくみ
    東京書籍 2021 ISBN:4487814375
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Lectures and oral presentations  (19):
  • 子どもたちの成長と読書
    (読書推進運動県大会 2024)
  • 現職教員が教育分野を志望する高校生とともに活動する意義 : 佐賀大学高大連携プロジェクト「教師へのとびら」における附属学校・教職大学院との連携を中心に
    (令和6年度日本教育大学協会研究集会 2024)
  • 忘れられない一冊
    (読書推進運動県大会 2022)
  • 2010年代の国語教育目標論に関する一考察:『どうする? どうなる? これからの「国語」教育』を中心に
    (第142回全国大学国語教育学会東京大会(オンライン) 2022)
  • コロナ禍での読書
    (読書推進運動県大会 2020)
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Education (4):
  • 2009 - 2012 Hiroshima University
  • 2007 - 2009 Hiroshima University
  • 2003 - 2007 Hiroshima University
  • 1999 - 2002 福井県立勝山高等学校
Professional career (1):
  • 博士(教育学) (広島大学)
Work history (16):
  • 2024/10 - 現在 Saga University Faculty of Education Graduate School of Teacher Education
  • 2024/09 - 2024/10 Saga University Course of Education
  • 2016/04 - 2024/09 Saga University
  • 2015/10 - 2016/03 Saga University Faculty of Culture and Education
  • 2013/04 - 2015/09 Saga University Faculty of Culture and Education
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Association Membership(s) (8):
The Japan Reading Association ,  佐賀大学国語教育学会 ,  Japanese Educational Research Association ,  九州国語教育学会 ,  日本国語教育学会 ,  Japan Curriculum Research and Development Association ,  全国大学国語教育学会 ,  広島大学国語教育会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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