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J-GLOBAL ID:201801019974361320   Update date: Mar. 18, 2024

Yuko Sakai

Yuko Sakai
Research field  (1): Foreign language education
Research theme for competitive and other funds  (4):
  • 2022 - 2025 授業分析手法COLTを用いた英語授業のリフレクション手法の開発
  • 2021 - 2024 オンライン上のグループワークにおける学習者の言語行為ー社会文化理論の視点から
  • 2019 - 2024 L2 speakers in multi-layered language environments:Translanguaging conversation strategies
  • 2016 - 2017 英語授業における教師と学習者の日本語と英語の使用頻度に関する学習者の意識調査分析
Papers (18):
  • 協働的対話における学習者の母語使用とその役割 : 社会文化理論とバイリンガル・アプローチの視点から. 北海道大学. 2022
  • Quantitative analysis of learners' language use during opinion exchange tasks. Research Bulletin of English Teaching. 2021. 17. 1-25
  • Yuko Sakai. Learners' Use of First Language in Small Group Discussions in a Japanese EFL Class: A sociocultural perspective. Japan Journal of Multilingualism and Multiculturalism. 2020. 26. 1. 83-106
  • Yuko Sakai. Code-switching in small group discussions among Japanese high school English learners. 2020. 12. 97-113
  • Sakai Yuko. Language use in Japanese English Classes: the effect of grade on the learners' perception about the L1 use. Research Bulletin of English Teaching. 2019. 15. 1-24
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Books (1):
  • Studies in English and American Literature
    2000 ISBN:4901250019
Lectures and oral presentations  (34):
  • 協働学習型意思決定タスクにおける学習者の発話機能の分析
    (北海道英語教育学会授業実践フォーラム 2023)
  • 意思決定タスクにおける協働的対話の特徴
    (2023年度多層言語環境研究シンポジウム 多層言語環境社会におけるCommunicationとMediation 2023)
  • 高校英語の教科書「論理・表現I」に掲載されているスピーキングを中心とした活動のタスク性分析
    (全国英語教育学会第48回香川研究大会 2023)
  • 授業分析の手法を用いた英語授業研究の方法
    (第4回大学英語教育学会ジョイントセミナー 2023)
  • 中学校英語教科書のコミュニケーション活動のタスク性の分析ー2021年度改定教科書の比較ー
    (JASELE 2022 北海道研究大会 2022)
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Education (2):
  • 2015 - 2022 Hokkaido University Graduate School of International Media, Communication,and Tourism Studies
  • 1995 - 1997 Southern Illinois University at Carbondale TESOL
Professional career (2):
  • MA (Southern Illinois University at Carbondale)
  • Ph. D (Hokkaido University, Graduate School of International Media, Communication,and Tourism Studies)
Work history (5):
  • 2022/04 - 現在 東海大学国際文化学部コミュニケーション学科 教授
  • 2020/04 - 現在 東海大学国際文化学部コミュニケーション学科 准教授
  • 2016/04 - 現在 Tokai University Liberal Arts Education Senter , Sapporo Campus
  • 2008/04 - 2016/03 北海道札幌国際情報高等学校 教諭
  • 2003/04 - 2008/03 北海道えりも高等学校 教諭
Committee career (4):
  • 2023/04 - 2024/03 三省堂教科書編集協力委員
  • 2020/04 - 2021/03 三省堂 教科書編集協力委員
  • 2018/04 - 2019/03 三省堂教科書編集協力委員
  • 2013/04 - 2015/03 北海道教育委員会 「北海道高等学校学力向上推進事業」学力テスト(アドバンストモデル)問題作成委員・教材作成委員
Awards (1):
  • 1998/06 - Southern Illinois University Best Master of Arts Research Paper for 1997 INFL, Case and Root infinitives in the Bilingual First Language Acquisition of Japanese and English
Association Membership(s) (4):
JAPANESE ASSOCIATION OF THE SOCIOLINGUISTIC SCIENCES ,  THE JAPAN ASSOCIATION FOR LANGUAGE TEACHING ,  THE JAPAN ASSOCIATION OF COLLEGE ENGLISH TEACHERS ,  THE JAPAN SOCIETY OF ENGLISH LANGUAGE EDUCATION
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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