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J-GLOBAL ID:201801020147739817   Update date: Oct. 11, 2024

Kobayashi Kenji

コバヤシ ケンジ | Kobayashi Kenji
Affiliation and department:
Research field  (1): Special needs education
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • 2020 - 2024 Construction of Evaluation and Intervention Method using Action Experience and Video Feedback for Children with Developmental Language Disorders
  • 2016 - 2020 直接骨導音を利用した食道音声支援用携帯型拡声器の開発
  • 2014 - 2017 小児外来でのファミリーパートナーシップモデルに基づく多職種による育児支援の有効性
  • 2012 - 2016 過疎地域における住民参加型の特別支援教育体制の有効性-心理-教育的支援を通じて
  • 2012 - 2014 Identification and characterization of target genes for the language-related human and chimpanzee FOXP2
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Papers (10):
  • 辻村礼央奈, 橋本竜作, 小林健史, 末田慶太朗, 柳生一自. Developmental Coordination Disorder Checklistにおける巧緻運動と構音の関連に関する検討. 発達障害支援システム学研究. 2023. 22. 2
  • 玉重 詠子, 橋本 竜作, 小林 健史. Speech-Language Therapy in a School for Special Needs : Collaboration between Speech-Language-Hearing Therapists and Teachers for Special Needs Education. 聴覚言語障害. 2014. 43. 1. 57-63
  • 小林 健史, 橋本 竜作, 尾野 美奈. Difficulty in expressing the passive voice for a Japanese child with specific language impairment. 言語聴覚研究. 2014. 11. 4. 321-328
  • 玉重 詠子, 橋本 竜作, 小林 健史. Relationships between Receptive Verbal Age and Mental Age in Adults with Mental Retardation. 聴覚言語障害. 2013. 42. 1. 43-49
  • 小林 健史. How to Help the Parents of a Disabled Child in a Medical Institution for Early Therapy : A Survey on the Users' Satisfaction with the Daycare Centers for Disabled Children. 教育学研究 : 明星大学通信制大学院研究紀要. 2012. 11. 13-20
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MISC (4):
  • 辻村礼央奈, 小林健史, 服部健治, 橋本竜作. Development of an Online Speech Therapy for Children with Speech Sound Disorders. 発達研究. 2023. 37
  • 辻村礼央奈, 小林健史, 服部健治, 橋本竜作. Development of an Online Speech Therapy Manual for Children with Speech Sound Disorders. 発達研究. 2022. 36
  • 橋本竜作, 小林健史. 理解されにくい特異的言語障害と具体的支援. 教育と医学. 2021. 69. 5. 44-50
  • 玉重 詠子, 葛西 聡子, 前田 秀彦, 小林 健史, 糸田 尚史, 細江 達郎. The effectiveness of Speech-Lanuage-Hearing Therapy for students at special education school. 岩手フィールドワークモノグラフ = Iwate fieldwork monographs. 2018. 20. 19-25
Lectures and oral presentations  (14):
  • 表出言語の発達を評価する課題の開発 I-3:ナラティブ再生からみた表出言語の発達
    (日本コミュニケーション障害学会学術講演会予稿集 2013)
  • 受動態の使用に困難を示したSLI児
    (日本コミュニケーション障害学会学術講演会予稿集 2012)
  • 幼児における聴覚性言語記憶に関する検討 単語の遅延再生課題と文の記憶課題について
    (日本発達心理学会大会論文集 2011)
  • 言語学習障害を幼児期に発見する方法の検討(2):5歳児スクリーニングの結果
    (コミュニケーション障害学 2009)
  • 言語学習障害を幼児期に発見する方法の検討(1):幼児スクリーニングとは
    (コミュニケーション障害学 2009)
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Education (1):
  • 2008 - 2011 Meisei University Graduate School of Humanities and Social Sciences Pedagogy
Professional career (1):
  • 修士(教育学) (明星大学)
Work history (3):
  • 2018/10 - 現在 Health Sciences University of Hokkaido School of Rehabilitation Sciences, Department of Communication Disorders
  • 2010/04 - 2018/09 Health Sciences University of Hokkaido School of Psychological Science, Department of Communication Disorders
  • 1997/04 - 2010/03 中標津町児童デイサービスセンター 言語聴覚士・サービス管理責任者
Committee career (1):
  • 2010/04 - 現在 日本コミュニケーション障害学会 学術事業部小児部会長
Association Membership(s) (5):
THE JAPANESE ASSOCIATION FOR THE STUDY OF SUPPORT SYSTEM FOR DEVELOPMENTAL DISABILITIES ,  北海道乳幼児療育研究会 ,  日本言語聴覚士協会 ,  JAPAN SOCIETY OF DEVELOPMENTAL PSYCHOLOGY ,  JAPANESE ASSOCIATION OF COMMUNICATION DISORDERS
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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