Rchr
J-GLOBAL ID:201801020996781983   Update date: Feb. 01, 2024

Suzuki Masao

スズキ マサオ | Suzuki Masao
Affiliation and department:
Research field  (1): Educational psychology
Research keywords  (5): 子ども ,  イメージ ,  感情 ,  学習観 ,  主体性
Research theme for competitive and other funds  (1):
  • 2019 - 2023 Generation mechanism and prevention education program for dating violence based on individual differences.
Papers (16):
  • 堀内 正彦, 鈴木 賢男, 松野 真, 鈴木 国威, 大石 昂, 岡田 斉. イメージ調査法によって測定される感情イメージの展望(2):感情イメージの構造と応用的展開. 生活科学研究 = Bulletin of Living Sciences. 2021. 43. 83-91
  • 堀内 正彦, 鈴木 賢男, 松野 真, 鈴木 国威, 大石 昂, 岡田 斉. イメージ調査法によって測定される感情イメージの展望(1):その理論的背景. 生活科学研究 = Bulletin of Living Sciences. 2020. 42. 113-119
  • 鈴木 賢男, 岡田 斉. Relationship between "Shutai-sei (Self-Direction)" and Self-assessment of Learning for First-year University Students at the End of Term (2): Differences Apparent from an Analysis of Different Junior Colleges and Universities. 人間科学研究 = Bulletin of Human Science. 2019. 40. 139-151
  • 鈴木 賢男, 白江 寿美, 南雲 まき, 奥泉 敦司, 棒田 美江, 髙木 香代子, 嶋田 容子, 村山 大樹, 寺田 達也, 吉田 若葉. A Study of the Activity and Collaboration in the Play of a Wide Range of Multi Aged Group of Infants and Children : A Practice in Summer School of "Children's College" in 2018. 金沢学院短期大学紀要 = The journal of Kanazawa Gakuin College : 学葉. 2019. 17. 87-106
  • Masao Suzuki. Relationship between Self-direction (shutai-sei) and Self-Assessment of Learning after the Term Ended for First-year University Students. Bulletin of Human Science. 2018. 1. 39. 173-184
more...
MISC (51):
  • 鈴木 賢男. 幼児の遊びにおける主体性についての考え方 - 『発達』通巻第150号特集「子どもをはぐくむ主体的な遊び」における論考の比較. 金沢学院大学教職センター紀要. 2018. 1. 129-134
  • 鈴木 賢男. Differences in Factors that Influence Hesitation on Different Occasions: A study on combined factors of trait anxiety, decision making and behavioural habits. 生活科学研究 = Bulletin of Living Science. 2017. 39. 275-280
  • 今田 晃一, 鈴木 賢男. Application of Active Learning and ICT according to New Curriculum Guidelines : Toward Implementation of Programming Education (Scratch) at Elementary Schools. 教育研究所紀要. 2017. 26. 33-42
  • 鈴木 賢男. Association between the Need to Cope with Time Demands in Uncertain Situations and Trait-Anxiety: Study of Response-weakening Functions During Decision Making. 生活科学研究 = Bulletin of Living Science. 2016. 38. 173-178
  • 今田 晃一, 鈴木 賢男. Active Learning Type Classes and Points to Remember in Using ICT : Based on Evaluation of Classes in Feature School Program of Hanyu City, Saitama Prefecture. 教育研究所紀要. 2016. 25. 17-29
more...
Lectures and oral presentations  (15):
  • 感情を表明することに対する抑制傾向を構成する因子の検討
    (日心大会論文集 2018)
  • PF032 学業生活への期待に対する授業満足度の影響 : 満足授業率と授業満足率の2つの指標の比較(教授・学習・認知,ポスター発表F)
    (日本教育心理学会総会発表論文集 2015)
  • PC040 学習の継続性に関係する学習動機と授業に対する意識 : 履修科目全体に関する授業満足度と満足授業率との相違(教授・学習・認知,ポスター発表C)
    (日本教育心理学会総会発表論文集 2014)
  • PB-096 受講者がもとめる学習ストレスにおける情動的支援 : 大学生の授業履修におけるストレスと学習評価における関連性(教授・学習,ポスター発表)
    (日本教育心理学会総会発表論文集 2012)
  • Relation of the Objects which Complex Emotion is Turned to
    (Proceedings of the Fuzzy System Symposium 2011)
more...
Education (2):
  • 1985 - 1991 Kanazawa University Graduate School of Education Division of English Education
  • 1981 - 1985 Bunkyo University Faculty of Human Sciences Department of Human Sciences
Professional career (1):
  • 修士(教育学) (金沢大学大学院)
Work history (6):
  • 2017/04 - 2018/03 Kanazawa Gakuin College Department of Food and Nutrition
  • 2008/04 - 2018/03 久喜看護専門学校 非常勤講師
  • 2000/04 - 2018/03 Bunkyo University Faculty of Education
  • 1992/04 - 2018/03 Bunkyo University Faculty of Human Sciences
  • 2000/04 - 2009/03 関東福祉専門学校 非常勤講師
Show all
Committee career (6):
  • 2010/04 - 現在 日本イメージ心理学会 事務局長
  • 2010/04 - 2016/03 日本イメージ心理学会 運営委員
  • 2010/04 - 2011/03 日本カウンセリング学会第43回大会 準備委員
  • 2006/04 - 2010/03 日本イメージ心理学会 監事
  • 2007/04 - 2008/03 日本教育心理学会第49回総会 準備委員
Show all
Association Membership(s) (7):
JAPAN SOCIETY OF DEVELOPMENTAL PSYCHOLOGY ,  THE JAPANESE IMAGERY ASSOCIATION ,  JAPAN SOCIETY FOR RESEARCH ON EMOTIONS ,  THE JAPANESE ASSOCIATION FOR HUMANISTIC PSYCHOLOGY ,  JAPAN SOCIETY FOR EDUCATIONAL TECHNOLOGY ,  THE JAPANESE ASSOCIATION OF EDUCATIONAL PSYCHOLOGY ,  THE JAPANESE PSYCHOLOGICAL ASSOCIATION
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page