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J-GLOBAL ID:201801021036934757   Update date: Apr. 14, 2022

NAGANO Masumi

ナガノ マスミ | NAGANO Masumi
Affiliation and department:
Research field  (2): Experimental psychology ,  Japanese language education
Research keywords  (3): 国際理解教育 ,  認知心理学 ,  日本語教育学
Research theme for competitive and other funds  (3):
  • 2019 - 2022 外国人との交流活動が日本人に及ぼす効果を検証する挑戦的研究
  • 2019 - 2022 Learning and Processing of Japanese Kanji Words by Vietnamese Learners of Japanese
  • 2014 - 2018 School support volunteer by international undergraduate students for elementary and secondary schools: Establishing a Model for an International Student Volunteer Program
Papers (13):
  • Tomomi MORIYA, Masumi NAGANO. The Significance of'Online Nihongo Cafe'in the Spread of COVID-19: With the Point of View of both the Participants and the Staff. Bulletin of Institute for Education and Student Services, Okayama University. 2021. 6. 67-86
  • NAGANO Masumi. A Narrative Analysis of Organizers for the Vietnam Festival in YAKAGE Town: an Activity to Visualize Existence of Vietnamese Technical Intern Trainees. 2020. 5. 165-178
  • 長野 真澄, チャン フイ トン. ベトナム人日本語学習者における未知の漢字単語の意味推測ー漢越音知識による影響の検討-. JSL漢字学習研究会誌. 2019. 11. 70-75
  • 長野 真澄. ベトナム人日本語学習者における日本語漢字単語の記憶と処理 : 越日2言語間の使用漢字の異同と音韻類似性を操作した実験的検討. 広島大学大学院教育学研究科(学位論文). 2018
  • Masumi NAGANO, Carlos OCHANTE・Anthony WALSH, Satoko EBARA. The Approach to School Support Volunteer by International Students - Intercultural Exchange at Elementary School and Study Support for Language Minority Children -. Bulletin of International Pacific University. 2018. 12. 301-306
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Lectures and oral presentations  (8):
  • ベトナム人上級日本語学習者における漢越音の知識と 日本語漢字単語の処理過程
    (2021年度日本語教育学会秋季大会 2021)
  • ベトナム人上級日本語学習者の漢字単語学習における漢越音知識の利用状況 -インタビュー調査による探索的検討-
    (第26回留学生教育学会・年次大会 2021)
  • 日本人の国際交流活動への参加の契機と活動持続の要因-SCATによる分析-
    (筑波大学日本語・日本事情遠隔教育拠点シンポジウム2021 第3回「未来志向の日本語教育」 2021)
  • 地域と留学生をつなぐ活動- 参加者すべてを WIN にする -
    (日本語教育学会 2018年度第3回支部集会【中国支部】 2018)
  • The Memory of Japanese Kanji Words for Vietnamese Learners of Japanese: The Effect of Kanji Consistency and Phonological Similarities between Vietnamese and Japanese
    (2018)
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Education (2):
  • 2014 - 2018 Hiroshima University
  • 2010 - 2012 Hiroshima University
Professional career (1):
  • 博士(教育学) (広島大学)
Work history (7):
  • 2022/04 - 現在 Okayama University
  • 2020/04 - 2021/03 Okayama University Institute for Education and Student Services
  • 2017/04 - 2020/03 International Pacific University
  • 2012/04 - 2017/03 International Pacific University
  • 2007/08 - 2009/12 BJIT Limited.(バングラデシュ) 日本語教育コーディネーター 兼 講師
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Association Membership(s) (3):
JSL漢字学習研究会 ,  JAPAN ASSOCIATION FOR INTERNATIONAL STUDENT EDUCATION ,  THE SOCIETY FOR TEACHING JAPANESE AS A FOREIGN LANGUAGE
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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