Rchr
J-GLOBAL ID:201801021055959671
Update date: Jun. 13, 2024
bannaka kenya
bannaka kenya
Affiliation and department:
Research field (1):
Sociology of education
Research keywords (5):
防災教育
, 初年次教育
, Eduinformatics
, Sociology of education
, higher education
Research theme for competitive and other funds (7):
- 2023 - 2027 教育DXに基づく非認知能力も含めた汎用的「学修成果」可視化法の開発
- 2022 - 2025 新教育課程に対応した読解・記述力を高める縮約基盤型eラーニングAIシステムの構築
- 2021 - 2025 対人援助職養成課程における【防災教育ミニマム・エッセンシャルズ】
- 2022 - 2024 新教育課程に対応した読解・記述力を高める縮約基盤型eラーニングAIシステムの構築
- 2022 - 2024 絵本でつなげる「知」のセレンディピティ~ネットワーク型思考を育む教育法の開発~
- 2020 - 2023 看護基礎教育における「数理・データサイエンス教育」のミニマム・エッセンシャルズ
- 2020 - 2023 教学PDCAのためのICTを活用したカリキュラム・マップの新汎用的可視化法の開発
Show all
Papers (76):
-
Kunihiko Takamatsu, Ikuhiro Noda, Kenya Bannaka, Katsuhiko Murakami, Takafumi Kirimura, Taion Kunisaki, Ryosuke Kozaki, Sayaka Matsumoto, Aoi Kishida, Hibiki Ito, et al. Abduction, Abstract Degree and Urgency Matrix (ABDU-M) for Flexible/Agile Higher Education Reform Based on Eduinformatics. 2024
-
Kunihiko Takamatsu, Kunisaki Tion, Kenya Bannaka, Katsuhiko Murakami, Takafumi Kirimura, Ryosuke Kozaki, Sayaka Matsumoto, Aoi Kishida, Hibiki Ito, Yasuhiro Kozaki, et al. Proposing a New Field: Institutional Research (IR) Philosophy based on Eduinformatics. IIAI Letters on Institutional Research. 2024. 4. 1-1
-
Hisami Nakata, Kunihiko Takamatsu, Kenya Bannaka, Ryosuke Kozaki, Katsuhiko Murakami, Sayaka Matsumoto, Aoi Kishida, Yasuo Nakata. Proposal of Knowledge Network Model Education for STEM/STEAM Education. Proceedings of Eighth International Congress on Information and Communication Technology. 2023. 571-579
-
Yasuo Nakata, Kenya Bannaka, Ikuhiro Noda, Katsuhiko Murakami, Yasuhiro Kozaki, Kenichiro Mitsunari, Masato Omori, Kunihiko Takamatsu. A New Concept of data-driven education based on Eduinformatics. Proceedings of 8th International Congress on Information and Communication Technology. 2023. 729-735
-
Akira Ito, Hibiki Ito, Sayaka Matsumoto, Ikuhiro Noda, Kenya Bannaka, Keita Nishiyama, Takafumi Kirimura, Taion Kunisaki, Kenichiro Mitsunari, Katsuhiko Murakami, et al. A Two-Step Approach for Syllabus Development and Evaluation using Machine Learning such as Doc2Vec based on Eduinformatics: Advancements and Challenges in Adopting Rubrics for Grad-ing Criteria in Japanese Higher Education. IIAI Letters on Institutional Research. 2023. 3. LIR128. 1-11
more...
MISC (23):
-
高松 邦彦, 松本 清, 伴仲 謙欣, 村上 勝彦, 小崎 恭弘, 光成 研一郎, 今井 匠太朗, 森 雅生, 中田 康夫. 確証的因子分析を用いた成績評価法検討の経験-Experience of consideration for evaluation of first-year education by confirmatory factor analysis-情報システム研究会 知能情報技術と情報システム技術,その他一般. 電気学会研究会資料. IS / 情報システム研究会 [編]. 2022. 2022. 38-42・44-47・49. 39-44
-
高松邦彦, 松本清, 伴仲謙欣, 村上勝彦, 小崎恭弘, 光成研一郎, 今井匠太朗, 森雅生, 中田康夫. Experience of considration for evaluation of first-year education by confirmatory factor analysis. 電気学会研究会資料(Web). 2022. IS-22-038-042.044-047.049
-
伴仲謙欣, 高松邦彦, 野田育宏, 光成研一郎, 中田康夫. 初年次教育科目における成績評価の課題と展望. 第26回大学教育研究フォーラム発表論文集. 2020. 127-127
-
野田育宏, 高松邦彦, 伴仲謙欣, 中田康夫. 手書きとICT双方の利点を融合したハイブリッド型学修支援ツールの開発-教職協働による「教育の質的改善」と「教員の業務負担軽減」を目指して-. 第26回大学教育研究フォーラム発表論文集. 2020. 125-125
-
高松邦彦, 伴仲謙欣, 野田育宏, 光成研一郎, 中田康夫. 重要他集団(significant other groups)からの支援を受けて実現する大学改革. 第26回大学教育研究フォーラム発表論文集. 2020. 113-113
more...
Patents (1):
Lectures and oral presentations (89):
-
エビデンスに基づいた高等教育の持続可能性について
(第29回大学教育研究フォーラム 2023)
-
持続可能な教学マネジメント改革のための教職協働の要諦-職員側の観点を中心に-
(第29回大学教育研究フォーラム 2023)
-
データ駆動型教学マネジメント改革-データの可視化によるスクラップアンドビルド-
(第29回大学教育研究フォーラム 2023)
-
”チームで学ぶ初年次教育” まなぶる➢ときわびとII
(第29回大学教育研究フォーラム 2023)
-
IRにおけるEduinformaticsによるFeasibility-Sustainability 分析(FS分析)の実践報告とIR業務の持続可能性(Sustainability)の向上についての新提案
(第11回大学情報・機関調査研究会(MJIR2022) 2022)
more...
Professional career (1):
Work history (4):
- 2024/04 - 現在 Kobe Tokiwa University
- 2021/04 - 現在 神戸常盤大学教育研究開発センター
- 2018/04 - 現在 Kobe Tokiwa Junior College
- 2018/04 - 2024/03 学術推進課
Awards (3):
- 2020/12 - IEEE/IIAI International Congress on Applied Information Technology (IEEE/IIAI AIT 2020) Outstanding paper award University Reform by Significant Other Groups in Eduinformatics IEEE/IIAI International Congress on Applied Information Technology
- 2019/11 - International Congress on Applied Information Technology (IEEE / IIAI 2019) Best Award Sustainability of Equal Evaluations Among Teachers of First-Year Students in Higher Education
- 2017/07 - International Congress on Advanced Applied Informatics (IIAI AAI 2017) Best Award A New Way of Visualizing Curricula Using Competencies: Cosine Similarity, Multidimensional Scaling Methods, and Scatter Plotting」
Association Membership(s) (2):
防災教育学会
, Japanese Association of First-Year Experience at Universities and Colleges
Return to Previous Page