Rchr
J-GLOBAL ID:201801021245667839   Update date: Feb. 08, 2021

Oyama Seiko

Oyama Seiko
Affiliation and department:
Research field  (1): Politics
MISC (12):
  • 小山 晶子. Development of European Governance in Education and Training Policy : Analysis of Education Policies for Language Competences and Early School Leavers. 東海大学紀要. 教養学部 = Journal of the School of Humanities and Culture, Tokai University. 2017. 48. 57-74
  • 小山 晶子, 武田 健, Seiko Oyama, Ken Takeda. ヨーロッパへの避難民の分担受け入れをめぐる問題 : なぜEU諸国で立場がわかれたのか (EUの規範政治). 産研論集 = The review of economics and business management. 2016. 43. 17-27
  • 岩本 泰, 小山 晶子, 高橋 宏明, 小貫 大輔. TOKAI University (School of Humanities and Culture) and ASPUnivNet (Inter university Network Supporting The UNESCO Associated Schools Project Network). 東海大学紀要. 教養学部 = Journal of the School of Humanities and Culture, Tokai University. 2016. 47. 271-279
  • 小山 晶子. Education Policies for Ethnic Minority Children under the Coalition Government (2010-2015) : Impacts of "Academisation" and Increase in Schools' Autonomy. 東海大学紀要. 教養学部 = Journal of the School of Humanities and Culture, Tokai University. 2016. 47. 81-98
  • 小山 晶子. 書評 中野祐二 森千香子 エレン・ルバイ 浪岡新太郎 園山大祐編著『排外主義を問いなおす : フランスにおける排除・差別・参加』. フランス教育学会紀要 = Bulletin de l'Association Japonaise de Recherche sur l'Education en France. 2016. 28. 167-170
more...
Books (6):
  • Origins and Consequences of European Crises: Global Views on Brexit
    Peter Lang 2020
  • 変わりゆくEU : 永遠平和のプロジェクトの行方
    明石書店 2020 ISBN:9784750350035
  • ヨーロッパにおける移民第二世代の学校適応 : スーパー・ダイバーシティへの教育人類学的アプローチ
    明石書店 2017 ISBN:9784750344607
  • 岐路に立つ移民教育
    ナカニシヤ出版 2016
  • EUの規範政治
    ナカニシヤ出版 2015
more...
Lectures and oral presentations  (3):
  • イングランドにおけるEAL学習者への支援の現状: 保守党政権下の取り組みに着目して
    (日本比較教育学会第54回大会 2018)
  • イギリス連立政権下における移民の子どもに対する教育政策の転換-アカデミー政策と地方当局の権限低下による影響
    (日本比較教育学会第53回大会 2017)
  • 欧州難民危機と仏英における子どもの学習権保障
    (日本比較教育学会第52回大会 2016)
Professional career (1):
  • 政治学博士 (ストラスブール大学)
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page