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J-GLOBAL ID:201801021322672441   Update date: Nov. 21, 2024

Yamamoto Raiya

ヤマモト ライヤ | Yamamoto Raiya
Affiliation and department:
Research field  (2): Educational technology ,  Learning support systems
Research keywords  (3): 防災教育支援 ,  プログラミング学習支援 ,  教育工学
Research theme for competitive and other funds  (4):
  • 2023 - 2028 デバッグ技能だけでなく周辺知識の学習に関する支援も行う学習支援環境
  • 2022 - 2027 設計価値を実感し活用できる演習環境によるプログラミング方法・価値観の定着支援
  • 2019 - 2023 授業と学習支援システムを連携した初修プログラミング向けデバッグ学習支援環境の開発
  • 2018 - 2023 品質を考慮したプログラミング能力早期育成支援システムの研究開発
Papers (16):
  • Koichi YAMASHITA, Hiroki SOMA, Satoru KOGURE, Yasuhiro NOGUCHI, Raiya YAMAMOTO, Tatsuhiro KONISHI, Yukihiro ITOH. Program Visualization System Supporting Teacher-Intended Stepwise Refinement. 2023. 435-440
  • Yasuhiro Noguchi, Tomoki Ikegame, Satoru Kogure, Koichi Yamashita, Raiya Yamamoto, Tatsuhiro Konishi. Practice of Tutoring Support System Based on Impasse Detection for Face-to-Face and On-Demand Programming Exercises. Artificial Intelligence in Education. Posters and Late Breaking Results, Workshops and Tutorials, Industry and Innovation Tracks, Practitioners, Doctoral Consortium and Blue Sky. 2023. 334-340
  • Koichi Yamashita, Miyu Suzuki, Yusuke Kito, Yusuke Suzuki, Satoru Kogure, Yasuhiro Noguchi, Raiya Yamamoto, Tatsuhiro Konishi, Yukihiro Itoh. Interaction support systems between teachers and visual content for effortless creation of program visualization. Research and Practice in Technology Enhanced Learning. 2023. 18. 033-033
  • Koichi YAMASHITA, Yusuke SUZUKI, Satoru KOGURE, Yasuhiro NOGUCHI, Raiya YAMAMOTO, Tatsuhiro KONISHI, Yukihiro ITOH. Learning Support System Visualizing Relationships Among Classes and Objects Based on Teacher's Intent of Instruction. Proceedings of International Conference on Computers in Education 2022. 2022. 314-316
  • Tomoki IKEGAME, Yasuhiro NOGUCHI, Satoru KOGURE, Koichi YAMASHITA, Raiya YAMAMOTO, Tatsuhiro KONISHI, Yukihiro ITOH. Instruction Support System Using Impasse Detector and Major Failure Diagnoser for Programmin Exercises. Proceedings of International Conference on Computers in Education. 2021. 2. 700-702
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MISC (2):
  • 伊藤 雅浩, 山本頼弥. 「学習サポート教室」に関する学生の認識についてのアンケート調査と考察 ~2020,2021年度電気工学科在籍者を対象として~. 山陽小野田市立山口東京理科大学紀要. 2024. 7. 77-84
  • Raiya Yamamoto, Valerie A. Wilkinson. Proposal Combining Hard Communication Method and Soft Communication Method to Design A Basic Team Building Model for University Students in Extracurricular Activities. Bulletin of Sanyo-Onoda City University. 2020. 3. 23-30
Lectures and oral presentations  (29):
  • 水害危険性が地価等に与える影響の分析
    (第33回 地理情報システム学会 学術研究発表大会 2024)
  • プログラミング学習者の行き詰まり検出におけるデータ拡張の検討
    (教育システム情報学会第49回全国大会 2024)
  • コーディング活動ログ収集フレームワークの構築と演習活動がコーディングプラクティスに与える影響の実験的分析
    (教育システム情報学会第49回全国大会 2024)
  • プログラム挙動可視化システムTEDViTにおけるアルゴリズム可視化機能の改良
    (教育システム情報学会第49回全国大会 2024)
  • 第34回 教育・学習支援システム若手の会 報告
    (人工知能学会 第100回 先進的学習科学と工学研究会(SIG-ALST) 2024)
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Education (3):
  • 2015 - 2018 Shizuoka University Graduate School of Science and Technology Department of Information Science and Technology
  • 2013 - 2015 Graduate School of Shizuoka University Department of Informatics
  • 2009 - 2013 Shizuoka University Faculty of Informatics Department of Computer Science
Professional career (1):
  • 博士(情報学) (静岡大学)
Work history (3):
  • 2023/04 - 現在 Tokoha University Faculty of Business Administration Department of Business Administration
  • 2018/04 - 2023/03 Sanyo-Onoda City University Faculty of Engineering, Department of Electrical Engineering Assistant Professor
  • 2017/04 - 2018/03 Tokoha University Faculty of Business Administration
Committee career (15):
  • 2024/08 - 現在 教育システム情報学会 学会誌編集委員
  • 2023/04 - 現在 人工知能学会 先進的学習科学と工学研究会(ALST) 専門委員
  • 2022/04 - 現在 教育・学習支援システム若手の会 世話人
  • 2023/06 - 2023/12 7th International Workshop on ICT for Disaster and Safety Education Program Committee
  • 2019/12 - 2023/12 教育システム情報学会 教育システム情報学会 全国大会委員会運営委員
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Awards (1):
  • 2019/07 - 人工知能学会 第5回市民共創知研究会 ベストペーパー賞
Association Membership(s) (3):
人工知能学会 ,  日本教育工学会 ,  JAPANESE SOCIETY FOR INFORMATION AND SYSTEMS IN EDUCATION
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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