Rchr
J-GLOBAL ID:201901002947775306   Update date: Feb. 01, 2024

Yamada Tsuyoshi

ヤマダ ツヨシ | Yamada Tsuyoshi
Affiliation and department:
Job title: 教授
Research field  (1): Educational psychology
Research theme for competitive and other funds  (18):
  • 2022 - 2027 Research on the process of class size impact on student achievement: Classroom observation panel survey.
  • 2023 - 2026 教育課程および大学入学前後の学習経験を考慮した心理統計教育のWeb教材改良の試み
  • 2020 - 2024 世界で広まる品格教育の日本的展開の可能性について:エビデンスと視察を通して
  • 2020 - 2023 心理学研究のためのRを用いたWeb教材開発の促進とその教育効果検証
  • 2018 - 2023 高校生の深い学びのメカニズムの解明と理論化ー高大接続研究の観点からー
Show all
Papers (8):
more...
MISC (84):
  • 山田 剛史. 一事例実験のデザインと分析方法について-The Design and Analysis of Single-Case Experimental Designs. 発達心理学研究 = The Japanese journal of developmental psychology / 日本発達心理学会発達心理学研究編集委員会 編. 2022. 33. 4. 287-303
  • 山田 剛史, 堀 一輝, 福原 弘岳. 項目反応理論の入門-Introduction to item response theory-特集 精神医学,心理学に関係する新しい研究方法の基礎. 精神科 = Psychiatry / 精神科編集委員会 編. 2022. 41. 6. 777-784
  • 山田 剛史. 10年後の『教育心理学年報』に思いを馳せて. 教育心理学年報. 2022. 61. Pref00_1-Pref00_1
  • 日本心理学会教育研究委員会 心理統計法標準カリキュラム作成小委員会, 三浦 麻子, 小杉 考司, 清水 裕士, 高橋 康介, 森 知晴, 山田 剛史. 心理統計教育の標準カリキュラム・シラバスはいかにあるべきか「ベシスタ」シラバスを叩き台とする検討. 日本心理学会大会発表論文集. 2022. 86. IS-009-IS-009
  • 山田 剛史, 村井 潤一郎, 杉澤 武俊, 寺尾 敦, 堀 一輝, 丹治 敬之. 文系学生に対する心理統計教育-記述統計の重要性の再認識を目指して. 日本教育心理学会総会発表論文集. 2022. 64. 84-85
more...
Books (30):
  • RとRStudioによる教育テストデータの分析
    朝倉書店 2023 ISBN:9784254122763
  • 臨床心理学スタンダードテキスト
    金剛出版 2023 ISBN:9784772419161
  • エピソードで学ぶ統計リテラシー : 高校から大学、社会へとつながるデータサイエンス入門
    北大路書房 2022 ISBN:9784762832093
  • 児童心理学・発達科学ハンドブック
    福村出版 2022 ISBN:9784571235191
  • 教育評価重要用語事典
    明治図書出版 2021
more...
Association Membership(s) (8):
JAPAN SOCIETY FOR EDUCATIONAL TECHNOLOGY ,  THE JAPANESE ASSOCIATION FOR THE STUDY OF DEVELOPMENTAL DISABILITIES ,  日本テスト学会 ,  THE JAPANESE ASSOCIATION OF SPECIAL EDUCATION ,  THE JAPANESE ASSOCIATION FOR BEHAVIOR ANALYSIS ,  THE BEHAVIORMETRIC SOCIETY ,  THE JAPANESE PSYCHOLOGICAL ASSOCIATION ,  THE JAPANESE ASSOCIATION OF EDUCATIONAL PSYCHOLOGY
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page