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J-GLOBAL ID:201901002988604869   Update date: Oct. 18, 2020

Obinata Masafumi

オビナタ マサフミ | Obinata Masafumi
Affiliation and department:
Research field  (1): Education - general
Research keywords  (6): 学級通信 ,  特別活動 ,  教師教育 ,  生活指導 ,  学校参加 ,  教育学
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • 2019 - 2022 対話的事例シナリオを核とした教員養成カリキュラムの創造と評価方法の開発研究
  • 2018 - 2021 小中一貫校の総合的研究 -実践と制度に着目して-
  • 2017 - 2020 学校参加の条件となる保護者意識の形成過程に関する研究
  • 2015 - 2018 教員養成型PBL教育における対話型事例シナリオの作成と評価方法の開発
  • 2015 - 2018 小中一貫校の総合的な研究
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Papers (20):
  • Obinata Masafumi. Significance and Issues of Relationships among Parents - a Case of Spontaneous Network Formation -. 2020. 71. 283-289
  • 大日方 真史. 評価のまなざしから共感のまなざしへ (特集 頼りあえる親と教師に). 教育. 2019. 879. 84-91
  • Obinata Masafumi. The Involvement in Schools by Parents with Difficult Circumstances and the Transformation of Their Attitudes -Based on Interviews with a Mother Who Faces Difficulties Due to the "Characteristics" of Her Child-. 2019. 70. 70. 275-283
  • 大日方 真史. 学級通信 : 私事(わたくしごと)をみんなのことへ (特集 書いてみませんか、学級通信). 教育. 2018. 867. 83-90
  • OBINATA Masafumi. Class of Teacher Training Course Using the Scenario of Problems among Students in the Classroom. 三重大学教育学部研究紀要. 自然科学・人文科学・社会科学・教育科学・教育実践 = BULLETIN OF THE FACULTY OF EDUCATION MIE UNIVERSITY. Natural Science,Humanities,Social Science,Education,Educational Practice. 2018. 69. 483-490
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MISC (3):
  • 大日方 真史. 川渕実践を読み解く 授業を公的な場に (特集 実践記録 : 書いてみた・読み解いてみた(2)). 教育. 2017. 857. 76-78
  • 大日方 真史. 「現われ」の教育学に向けて : 私の博士論文の位置. 早稲田教育学研究 = The Waseda journal of educational research. 2013. 5. 111-119
  • 大日方 真史. 語ること、声を出すことの意味を考える 教師は何によって成長するのか--教師の声に着目して (特集 つぶやきから児童福祉の現場を再考する). そだちと臨床. 2011. 10. 34-37
Books (1):
  • PBL事例シナリオ教育で教師を育てる : 教育的事象の深い理解をめざした対話的教育方法
    三恵社 2018 ISBN:9784864879385
Education (1):
  • - 2010 Waseda University
Work history (1):
  • 2013/04 - 現在 Mie University Faculty of Education
Association Membership(s) (4):
THE JAPANESE ASSOCIATION FOR THE STUDY OF GUIDANCE ,  NATIONAL ASSOCIATION FOR THE STUDY OF EDUCATIONAL METHODS ,  THE JAPANESE SOCIETY FOR THE STUDY ON TEACHER EDUCATION ,  JAPANESE EDUCATIONAL RESEARCH ASSOCIATION
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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