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J-GLOBAL ID:201901002988604869   Update date: Oct. 01, 2024

Obinata Masafumi

オビナタ マサフミ | Obinata Masafumi
Affiliation and department:
Research field  (1): Education - general
Research keywords  (6): 学級通信 ,  特別活動 ,  教師教育 ,  生活指導 ,  学校参加 ,  教育学
Research theme for competitive and other funds  (11):
  • 2024 - 2027 教育実践における学習の事実の解明ー子どものことばの意味の育ちに着目して
  • 2022 - 2025 Practical Competency to be Cultivated through Interactive Case Scenario Education : Focusing on Non-Cognitive Skills
  • 2021 - 2024 保護者の学校参加の条件となる教育実践に関する研究
  • 2021 - 2024 A Study of Unified elementary and secondary Schools ,about the influence over students, parents, teachers
  • 2019 - 2022 Creation of Teacher-training Curriculum whose Core is Dialogic Scenarios and Development of its Evaluation Methods
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Papers (35):
  • 大日方 真史. 教室の物語から分かち合われる価値-特集 子どもを語る言葉をとりもどす. 教育 / 教育科学研究会 編. 2024. 940. 46-53
  • 角谷,道生, 大日方,真史. 生徒が作る対話的事例シナリオ(高校教科福祉)の効果検証. 三重大学教育学部研究紀要 自然科学・人文科学・社会科学・教育科学・教育実践. 2024. 75
  • 大日方 真史. なぜ保護者はわが子以外に関心を向けうるのか-アレントの「共通感覚」論を手がかりに公教育を問い直す-. 三重大学教育学部研究紀要 自然科学・人文科学・社会科学・教育科学・教育実践. 2024. 75. 125-131
  • 大日方 真史. いじめに関する事例検討と組織的対応 -教職大学院における事例シナリオ実践の分析-. 日本教師教育学会年報. 2023. 32. 252-264
  • Verification of the effectiveness of STEAM education in high school subject welfare. 2023. 74. 2. 273-277
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MISC (5):
  • 大日方 真史. 川渕実践を読み解く 授業を公的な場に (特集 実践記録 : 書いてみた・読み解いてみた(2)). 教育. 2017. 857. 76-78
  • 大日方 真史. 「現われ」の教育学に向けて : 私の博士論文の位置. 早稲田教育学研究 = The Waseda journal of educational research. 2013. 5. 111-119
  • 大日方 真史. 語ること、声を出すことの意味を考える 教師は何によって成長するのか--教師の声に着目して (特集 つぶやきから児童福祉の現場を再考する). そだちと臨床. 2011. 10. 34-37
  • 大日方 真史. 学級通信の記述における応答性と省察(9 教師教育A,自由研究発表I,発表要旨). 日本教育学会大會研究発表要項. 2005. 64. 124-125
  • 大日方 真史. 学校における子ども参加の意義と課題 : 学校文化への視点を中心に(8 教育方法B). 日本教育学会大會研究発表要項. 2004. 63. 222-223
Books (2):
  • 民主主義の育てかた : 現代の理論としての戦後教育学
    かもがわ出版 2021 ISBN:9784780311723
  • PBL事例シナリオ教育で教師を育てる : 教育的事象の深い理解をめざした対話的教育方法
    三恵社 2018 ISBN:9784864879385
Education (1):
  • - 2010 Waseda University Graduate School of Letters, Arts and Sciences
Work history (2):
  • 2024/04 - 現在 Mie University Faculty of Education
  • 2013/04 - 2024/03 Mie University Faculty of Education
Association Membership(s) (4):
THE JAPANESE ASSOCIATION FOR THE STUDY OF GUIDANCE ,  NATIONAL ASSOCIATION FOR THE STUDY OF EDUCATIONAL METHODS ,  THE JAPANESE SOCIETY FOR THE STUDY ON TEACHER EDUCATION ,  JAPANESE EDUCATIONAL RESEARCH ASSOCIATION
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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