Rchr
J-GLOBAL ID:201901003784109580   Update date: Apr. 26, 2024

Miyamoto Chikako

知加子 宮本 | Miyamoto Chikako
Affiliation and department:
Job title: Associate Professer
Research field  (2): Social psychology ,  Clinical psychology
Research theme for competitive and other funds  (2):
  • 2020 - 2023 要支援学生の早期発見と適切な環境調整に向けた不適応リスク予測モデルの開発
  • 2017 - 2019 学生支援体制の改善に向けた要支援学生の早期発見と実務者情報共有システムの開発
Papers (9):
  • Chikako Miyamoto. Active Learning and Expected Learning Effects in the Faculty of Business Administration. 2024. 56. 73-101
  • 宮本知加子, 池田浩. 学習目標志向性がフィードバック探索行動を引き出すときーLMXと心理的安全性の調整効果の検討ー. キャリアデザイン研究. 2022. 18. 83-92
  • KAWAKAMI Miyuki, YAMADA Michiko, UNENO Kunihiko, KUSATOMI Yasuhiro, TAKAHARA Kenji, MIYAMOTO Chikako. 3C03 On-campus occupational study workshop held by graduates at the alma mater:-Occupation explanation and work experience by an electrical construction company-. Proceedings of Annual Conference of Japanese Society for Engineering Education. 2021. 2021. 312-313
  • Investigation of Factors That Promote Attitudes of Autonomous Participation in Internships : Focus on Time-based Analysis. 2020. 42. 1. 85-94
  • Discussion on the Practical Framework of System, Training, and Effectiveness of Student Advisors to Support Active Learning. 2020. 41. 2. 95-99
more...
MISC (26):
  • 宮本 知加子. 大学教育を変える、未来を拓くインターンシップIII(第29回)発達障害学生の理解と支援(2)支援のための向き合い方と支援方法. 文部科学教育通信. 2023. 565. 24-27
  • 宮本 知加子. 大学教育を変える、未来を拓くインターンシップIII(第27回)発達障害学生の理解と支援(1)学生数の実態と学生理解のための研修の紹介. 文部科学教育通信. 2023. 563. 20-23
  • 宮本 知加子. 大学教育を変える、未来を拓くインターンシップII(第17回)インターンシップの新たな可能性 : リモートインターンシップ受け入れ先企業の場合. 文部科学教育通信. 2021. 499. 34-37
  • 宮本 知加子. 大学教育を変える、未来を拓くインターンシップII(第15回)インターンシップの新たな可能性 : リモートインターンシップの成果と課題. 文部科学教育通信. 2020. 497. 30-33
  • MIYAMOTO Chikako. With the Progress of Students. Journal of JSEE. 2020. 68. 6. 6_126-6_126
more...
Books (1):
  • インターンシップのプロになる!まず,何から始めるか?ポイントをしっかり教えます!
    株式会社悠光堂 2015
Lectures and oral presentations  (16):
  • 活き活きと働くために役立つ心理学(経営学は本当に役に立つのか~組織×心理×行動経済~)
    (令和5年度武蔵教養セミナー公開講座 2023)
  • Determinants of feedback-seeking behavior by years of experience -Half-year longitudinal study-
    (2023)
  • When feedback-seeking behavior affects ability improvement: Examine the mediation effect of reflection
    (2022)
  • The role of relationship factors that evoke feedback-seeking behavior: A comparison of leader-member exchange (LMX) and psychological safety on the effects of learning goal orientation
    (Asian Association of Social Psychology 2021)
  • Development of Prediction Model for Maladaptive Risk based on Neural Network with UPI
    (AROB2020 2020)
more...
Education (2):
  • Kyushu University Graduate School of Human-Environment Studies
  • Kyushu University Graduate School of Human-Environment Studies
Professional career (1):
  • 博士(心理学) (九州大学)
Awards (6):
  • 2019/12 - Japan Association of Industrial / Organizational Psychology Excellent Society Presentation Award Effects of goal orientation and LMX on feedback seeking behavior
  • 2019/02 - 九州工学教育協会 九州工学教育協会賞 アクティブ・ラーニング型授業を活性化するクラス・サポーターの育成
  • 2016 - 電気学会 優秀論文発表賞 アクティブラーニングを促すためのクラスサポーター合宿の取り組み
  • 2015 - 電気学会 優秀論文発表賞 学生のプレゼンテーション学習における目標プロセス:個人差を考慮した評価方法の検討
  • 2012 - 電気学会 優秀論文発表A賞受賞 プレゼンテーション教育におけるコミュニケーションに消極的な学生の自己認識
Show all
Association Membership(s) (6):
THE INSTITUTE OF ELECTRICAL ENGINEERS OF JAPAN ,  CAREER DESIGN INSTITUTE-JAPAN ,  Japan Association for College and University Education ,  THE JAPANESE ASSOCIATION OF EDUCATIONAL PSYCHOLOGY ,  JAPANESE ASSOCIATION OF INDUSTRIAL AND ORGANIZATIONAL PSYCHOLOGY ,  THE ASSOCIATION OF JAPANESE CLINICAL PSYCHOLOGY
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page