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J-GLOBAL ID:201901003837504656   Update date: Oct. 13, 2024

Nishikawa Minami

Nishikawa Minami
Research field  (1): Commerce
Research keywords  (3): 小売 ,  流通論 ,  マーケティング
Research theme for competitive and other funds  (2):
  • 2022 - 2025 チェーン小売企業の出店戦略と店舗成果に関する実証研究
  • 2019 - 2021 小売企業の店舗存続を支える競争優位基盤の探求:組織能力と店舗立地に注目して
Papers (6):
  • 西川 みな美. スーパーマーケット業界におけるドミナント出店とマーケティング成果に関する探索的研究:小売ミックスと顧客満足に着目して. 帝京経済学研究. 2024. 57. 2. 35-46
  • 西川 みな美. チェーン店舗の地理的集中と売場効率:ドミナント戦略の有効性に関する実証的検討. 帝京経済学研究. 2023. 57. 1. 39-50
  • Minami Nishikawa. Strategic Store-Network Choice: How does Intra- and Interfirm Agglomeration Affect Market Entry Decisions of Multi-store Firm. 2021. 24. 2. 1-15
  • 西川 みな美. チェーン小売企業の店舗撤退/存続の規定要因分析. 市場創造研究. 2021. 10. 19-34
  • Minami Nishikawa. The Regional Market Entry and Store-Network Growth of Chain Retailers : The Convenience Store Industry in Japan. 2018 Global Marketing Conference Proceedings. 2018. 1504-1507
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Lectures and oral presentations  (7):
  • 製品パッケージにおけるサステナビリティ情報と消費者の反応
    (第13回マーケティングカンファレンス2024 (日本マーケティング学会) 2024)
  • チェーン小売企業における需要不確実性と出店地域の選択
    (日本商業学会関東部会7月定例研究会 2021)
  • The regional market entry and store-network growth of chain retailers: The convenience store industry in Japan
    (2018 Global Marketing Conference 2018)
  • 地理的空間市場における 企業間競争と業績の関係 -我が国の小売企業を対 象とした実証研究-
    (日本商業学会第68回全国研究大会 2018)
  • 店舗立地vs組織能力:小売店舗の存続を支える要因は何か?
    (日本商業学会関東部会4月研究会 2018)
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Education (3):
  • 2016 - 2023 Chuo University
  • 2014 - 2016 Chuo University
  • 2010 - 2014 Chuo University Faculty of Commerce
Professional career (2):
  • 博士 (商学) (中央大学)
  • 修士 (商学) (中央大学)
Association Membership(s) (2):
日本マーケティング学会 ,  JAPAN SOCIETY OF MARKETING & DISTRIBUTION
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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