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J-GLOBAL ID:201901003837504656
Update date: Oct. 13, 2024
Nishikawa Minami
Nishikawa Minami
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Research field (1):
Commerce
Research keywords (3):
小売
, 流通論
, マーケティング
Research theme for competitive and other funds (2):
2022 - 2025 チェーン小売企業の出店戦略と店舗成果に関する実証研究
2019 - 2021 小売企業の店舗存続を支える競争優位基盤の探求:組織能力と店舗立地に注目して
Papers (6):
西川 みな美. スーパーマーケット業界におけるドミナント出店とマーケティング成果に関する探索的研究:小売ミックスと顧客満足に着目して. 帝京経済学研究. 2024. 57. 2. 35-46
西川 みな美. チェーン店舗の地理的集中と売場効率:ドミナント戦略の有効性に関する実証的検討. 帝京経済学研究. 2023. 57. 1. 39-50
Minami Nishikawa. Strategic Store-Network Choice: How does Intra- and Interfirm Agglomeration Affect Market Entry Decisions of Multi-store Firm. 2021. 24. 2. 1-15
西川 みな美. チェーン小売企業の店舗撤退/存続の規定要因分析. 市場創造研究. 2021. 10. 19-34
Minami Nishikawa. The Regional Market Entry and Store-Network Growth of Chain Retailers : The Convenience Store Industry in Japan. 2018 Global Marketing Conference Proceedings. 2018. 1504-1507
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Lectures and oral presentations (7):
製品パッケージにおけるサステナビリティ情報と消費者の反応
(第13回マーケティングカンファレンス2024 (日本マーケティング学会) 2024)
チェーン小売企業における需要不確実性と出店地域の選択
(日本商業学会関東部会7月定例研究会 2021)
The regional market entry and store-network growth of chain retailers: The convenience store industry in Japan
(2018 Global Marketing Conference 2018)
地理的空間市場における 企業間競争と業績の関係 -我が国の小売企業を対 象とした実証研究-
(日本商業学会第68回全国研究大会 2018)
店舗立地vs組織能力:小売店舗の存続を支える要因は何か?
(日本商業学会関東部会4月研究会 2018)
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Education (3):
2016 - 2023 Chuo University
2014 - 2016 Chuo University
2010 - 2014 Chuo University Faculty of Commerce
Professional career (2):
博士 (商学) (中央大学)
修士 (商学) (中央大学)
Association Membership(s) (2):
日本マーケティング学会
, JAPAN SOCIETY OF MARKETING & DISTRIBUTION
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in
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