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J-GLOBAL ID:201901003968813590
Update date: Sep. 20, 2024
Kaichi Yanaoka
ヤナオカ カイチ | Kaichi Yanaoka
Affiliation and department:
Job title:
Special Appointed Lecturer
Homepage URL (1):
https://kaichi-development.amebaownd.com
Research field (1):
Educational psychology
Research keywords (4):
Preschoolers
, Executive function
, Routine
, Cognitive development
Research theme for competitive and other funds (5):
- 2023 - 2027 心の働きを制御する心の働きを探る国際共同研究:社会構成主義的心理科学アプロー チ
- 2022 - 2027 方略的知識の獲得が実行機能に及ぼす役割とその発達過程
- 2019 - 幼児期の自己制御能力を支える日常習慣の役割の解明
- 2019 - 集団スクリプトが幼児の行動制御へ与える促進効果の解明
- 2016 - 2019 プラニング・実行機能と先行経験がスクリプトの遂行に及ぼす影響
Papers (27):
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Yanaoka, K, Foster, R, Michaelson, L. E, Saito, S, Munakata, Y. The power of cultural habits: The role of effortless control in delaying gratification. Current Opinion in Psychology,. 2024
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Kaichi Yanaoka, Yuki Shirasuna. Pre-registration in Developmental Psychology: Advancements and Prospects. Japanese Psychological Review. 2024
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Yanaoka, K, van't Wout, F, Saito, S, Jarrold, C. No evidence for cross-paradigm transfer of abstract task knowledge in adults and school-aged children. Memory & Cognition. 2024
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Yanaoka, K, van't Wout, F, Saito, S, Jarrold, C. When stimulus variability accelerates the learning of task knowledge in adults and school-aged children. Quarterly Journal of Experimental Psychology. 2024
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Evidence for positive and negative transfer of abstract task knowledge in adults and school-aged children. Cognition. 2024. 242. 105650
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MISC (10):
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柳岡開地. 国際共同研究裏話. 発達心理学会ニューズレター. 2021
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柳岡開地. 生活習慣を獲得するメカニズム (2). 発達教育. 2021
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柳岡開地. 生活習慣を獲得するメカニズム (1). 発達教育. 2020
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Yanaoka, K, Saito, S. Routine sequential actions in young children: The role of executive functions. An invited talk for Workshop "Everyday Activity" at the 41st Annual Conference of the Cognitive Science Society. Montreal, Canada, the Palais des Congrès de Montréal. 2019
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柳岡開地, 河村悠太, 石黒翔, 平岡大樹, 西山 慧, 阿閉 誠, 奥野圭祐, 齊藤 智. 心拍変動を通して目標無視の機序を探る. 日本認知心理学会第17回大会(京都女子大学), 京都テルサ(京都市). 2019
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Books (4):
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あなたの経験とつながる教育心理学
ミネルヴァ書房 2023 ISBN:9784623095445
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心理学論文解体新書 : 論文の読み方・まとめ方活用ガイド
ミネルヴァ書房 2022 ISBN:9784623092550
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未来思考の心理学ー予測・計画・達成する心のメカニズム
北大路書房 2021
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子どもが行為を紡ぐときールーティンの獲得と実行機能の発達心理学研究ー
ナカニシヤ出版 2021
Lectures and oral presentations (26):
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Rethinking executive function development from a contextual framework
(British Psychological Society: Joint Cognitive and Developmental Sections Annual Conference 2023 2023)
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内集団の行動が自己制御に与えるメカニズムの検討
(第33回日本発達心理学会、ラウンドテーブル「集団に生きる子どもたちの社会認知発達 -幼児期から児童期にかけての行動調整に着目して- 」企画/話題提供 2023年3月4日 2023)
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特別支援教育における発達障害への実験的接近 (話題提供)
(日本特殊教育学会第60回大会 2022)
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第 32回日本発達心理学会、ラウンドテーブル「行動観察から読み解く乳幼児期の社会性の発達」、企画・ファシリテーター
(2022)
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文化特有の習慣が幼児期の自己制御に与える影響
(第 32回日本発達心理学会、ラウンドテーブル「文化的経験が育む社会情緒的コンピテンスの発達」企画/話題提供 2022)
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Professional career (1):
Work history (4):
- 2022/04 - 現在 Osaka Kyoiku University
- 2021/10 - 2022/03 東京大学発達保育実践政策学センター 特任研究員
- 2019/04 - 2022/03 東京大学大学院教育学研究科 (日本学術振興会特別研究員PD)
- 2014/04 - 2019/03 Kyoto University Graduate School of Education
Awards (6):
Association Membership(s) (5):
JAPANESE RESEARCH ASSOCIATION OF PSYCHOLOGICAL SCIENCE
, THE JAPANESE SOCIETY FOR COGNITIVE PSYCHOLOGY
, THE JAPANESE ASSOCIATION OF EDUCATIONAL PSYCHOLOGY
, THE JAPANESE PSYCHOLOGICAL ASSOCIATION
, JAPAN SOCIETY OF DEVELOPMENTAL PSYCHOLOGY
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