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J-GLOBAL ID:201901004670224547
Update date: Jul. 15, 2024
Mariko Koizumi
Mariko Koizumi
Affiliation and department:
Research field (3):
Entertainment and game informatics
, Business administration
, Aesthetic practices
Research keywords (6):
アートマネジメント
, 文化経済学
, 文化政策
, コンテンツビジネス
, メディア産業
, ポップカルチャー
Research theme for competitive and other funds (15):
- 2023 - 2027 日本の能楽から解明する伝統実演芸術の経済的自立手法に関する実証研究
- 2018 - 2019 OTTVの普及が情報流通に与える影響に関する研究
- 2016 - 2019 米国による対日文化政策に関するハワイ大学占領期資料の調査研究
- 2016 - 2017 国際展開におけるコンテンツのローカライゼーション手法に関する研究2
- 2015 - 2016 国際展開におけるコンテンツのローカライゼーション手法に関する研究
- 2012 - 2013 通信融合時のテレビ受像機の今後の役割に関する研究2
- 2010 - 2013 米国による対日文化政策に関するコンデ資料の調査研究
- 2010 - 2013 大学におけるマンガ教育に関する研究
- 2011 - 2012 通信融合時のテレビ受像機の今後の役割に関する研究
- 2008 - 2011 コンテンツ産業における生産性とその規定要因に関する実証的研究
- 2008 - 2009 放送ジャーナリズムは大学でいかに教えられているか:日米比較による調査・研究
- 2007 - 2008 コンテンツ・ビジネスのコスト病に関する研究
- 2007 - 2008 国際コンテンツ流通の標準化に向けた制度設計研究
- 2006 - 2007 国際コンテンツ流通の標準化に向けた制度設計研究
- 2004 - 2005 日本におけるソフトパワー発信の歴史的考察
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Papers (13):
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小泉真理子. The Japanese Governmental Role for the Development of Video Games. 12th International Conference on Cultural Policy Research Antwerp, Belgium. 2022
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Governmental Role for the Development of Japanese Animation. 2021
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A Localization Framework for Japanese Content : Based on the Anime Business in the United States. 2017. 14. 2. 20-32
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小泉真理子. How do Japanese Traditional Performing Arts Remain Active Over the Ages? The Case of Kabuki’s Management. The 39th International Conference on Social Theory, Politics and the Arts Conference, Seattle, U.S.A. 2013
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小泉真理子. How do Japanese Traditional Performing Arts Remain Active Without Big Financial Support? The Case of Noh. 11th International Conference on Arts and Cultural Management, Antwerp, Belguim. 2011
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MISC (1):
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金子 格, 小泉 真理子, 平林 光浩. The Latest Trends in the Video Game Industry : from Multiple Points of View:0. Foreword. 情報処理. 2016. 57. 11. 1084-1085
Books (8):
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放送コンテンツの海外展開
中央経済社 2021
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Perspectives on the Japanese Media and Content Policies
Springer 2021
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Transnational Contexts of Development History, Sociality, and Society of Play Video Games in East Asia
Palgrave Macmillan (London) 2017
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マンガで読み解く『マンガ教育』
阿吽社 2013
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アニメーター労働白書2009
一般社団法人日本アニメーター演出協会 2009
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Lectures and oral presentations (15):
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米国大学所蔵の対日文化政策に関する占領期資料のデジタル化に関する研究
(日本知財学会 2018)
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米国による戦後の対日文化政策に関する研究:歌舞伎脚本の検閲資料を基に
(日本文化政策学会 2018)
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文化の力:米国による戦後の歌舞伎検閲から
(日米大学間ライブディスカッション in 東京 戦後直後の歌舞伎検閲を通して 文化について考える 2018)
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米国大学に所蔵されている対日文化政策に関する占領期資料のデジタル化及び公開
(デジタルアーカイブ学会 2018)
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情報財のビジネスモデル コンテンツを中心に
(情報処理学会 第71回電子化知的財産・社会基盤研究会 基調講演 2016)
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Education (3):
- 2004 - 2007 東京大学大学院 新領域創成科学研究科
- 1998 - 2001 Keio University
- 1994 - 1998 Keio University Faculty of Science and Technology
Professional career (1):
Work history (5):
- 2023/04 - 現在 Kyoto Seika University Faculty of Manga
- 2016/04 - 2023/03 Kyoto Seika University Faculty of Manga
- 2009/04 - 2016/03 Kyoto Seika University Faculty of Manga
- 2007/12 - 2009/03 Keio University Research Institute for Digital Media and Content
- 2001/04 - 2003/12 三菱商事株式会社 情報産業グループ 総合職
Committee career (3):
- 2018/10 - 2019/03 総務省放送コンテンツ海外展開促進に関する勉強会 構成員
- 2008/08 - 2010/03 有限責任中間法人インターネットコンテンツ審査監視機構 基準策定委員会オブザーバー
- 2005/01 - 2005/09 多摩市総合計画審議会 委員
Association Membership(s) (1):
Association for Cultural Economicsics
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