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J-GLOBAL ID:201901004775594897   Update date: Jun. 25, 2024

Ayano INOUE

イノウエ アヤノ | Ayano INOUE
Affiliation and department:
Research field  (3): Commerce ,  Commerce ,  Tourism studies
Research keywords  (8): 持続可能な消費 ,  ソーシャル・マーケティング ,  Ethical Consumption ,  Consumer Behavior ,  Consumer Policy ,  Marketing ,  倫理的消費 ,  SDGs
Research theme for competitive and other funds  (7):
  • 2023 - 2026 観光業における食品ロス削減に関する研究 ー消費者行動論と行動経済学の視点から-
  • 2023 - 2026 地域と連携したPBLの実践と大学広報への接合
  • 2021 - 2024 観光の新たな経済・経営に関する研究
  • 2020 - 2021 倫理的消費における信念形成過程の探究
  • 2019 - 2021 パッケージ上の倫理的表記による製品評価 -フェアトレードラベルと環境ラベルの比較-
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Papers (13):
  • 井上綾野. Z世代の倫理的購買とSDGsコミュニケーションの受容性. 三田商学研究. 2023. 66. 3. 257-268
  • Market expansion strategy from the perspective of organic food purchasing motivation: From the point of altruism and egoism. Agricultural Biotechnology. 2022. 6. 4. 8-12
  • 井上綾野. パッケージにおける倫理的表記の信頼性と知覚品質-フェアトレードラベルと環境ラベルの比較-. 実践女子大学 人間社会学部紀要. 2022. 18. 21-32
  • 井上綾野. 倫理的消費における信念形成過程の探究. 生協総研賞 第18回助成事業研究論文集. 2022. 30-41
  • 井上 綾野. 農産物パッケージにおける倫理的表示 -「つくる責任」の表示と選択行動-. 実践女子大学 人間社会学部紀要. 2020. 16. 1-9
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MISC (8):
  • 井上綾野. 【広告アゴラ】Z世代におけるSDGsコミュニケーションの受容性について. 日経広告研究所報. 2023. 330. 38-39
  • 井上綾野, 長田麻衣, 木伏美加, 小林 春佳, 坂井 直樹. 2030年の生活者と広告. 日経広告研究所報. 2022. 325. 14-19
  • 井上綾野. 変化する消費者ー若者とエシカル消費. 日経研究広告所報. 2021. 319. 8-9
  • 井上綾野. 【広告アゴラ】エシカル消費の新たな視点. 日経研究広告所報. 2021. 316. 44-45
  • 井上綾野. ブックレビュー『「かわいい」のちから-実験で探るその心理ー』. 日経研究広告所報. 2021. 315. 57
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Books (5):
  • マーケティング論の基礎 第2版
    同文舘出版 2024 ISBN:9784495649623
  • マーケティング論の基礎
    同文舘 2019 ISBN:9784495649616
  • 現代マーケティング入門
    同文舘 2013
  • マーケティングの諸問題
    同友館 2011
  • マーケティング戦略の意思決定 -目白大学経営研究所ライブラリ1-
    冨山房インターナショナル 2007
Lectures and oral presentations  (14):
  • 観光業における食べ残し削減に対する消費者意識
    (日本観光学会 2024)
  • エシカル消費とマーケティング:なぜフェアトレードは選択されないのか
    (日本消費者行動研究学会 2023)
  • 制御焦点理論に基づく土産物購買行動
    (日本観光学会関東支部大会 2023)
  • 変化する消費者ー若者とエシカル消費
    (日経広告研究所 オンラインセミナー 2021)
  • パッケージ上の倫理的表記による製品評価-フェアトレードラベルと環境ラベルの比較-
    (第70回 日本商業学会全国大会 2020)
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Education (3):
  • 2003 - 2006 Keio University Graduate School of Business and Commerce, Doctoral Program Commerce
  • 2001 - 2003 Keio University Graduate School of Business and Commerce, Master's Program Commerce
  • 1997 - 2001 Doshisha University Faculty of Commerce
Professional career (1):
  • Master (Commerce) (Keio University)
Work history (4):
  • 2024/04 - 現在 Jissen Women's University Faculty of Humanities and Social Sciences, Department of Business Society
  • 2019/04 - 2023/03 Jissen Women's University Faculty of Humanities and Social Sciences Associate Professor
  • 2014/04 - 2019/03 Mejiro University Faculty of Business Administration, Department of Business Administration Associate Professor
  • 2006/04 - 2014/03 Mejiro University Faculty of Business Administration, Department of Business Administration Lecturer
Association Membership(s) (7):
日本マーケティング学会 ,  日本観光学会 ,  JAPAN ACADEMY OF CONSUMER EDUCATION ,  Japan Association for Consumer Policy ,  THE FOOD SYSTEM RESEARCH ASSOCIATION OF JAPAN ,  JAPAN ASSOCIATION FOR CONSUMER STUDIES ,  JAPAN SOCIETY OF MARKETING & DISTRIBUTION
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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