Rchr
J-GLOBAL ID:201901005428520065
Update date: Aug. 30, 2024
Furukawa Aimi
Furukawa Aimi
Affiliation and department:
Job title:
Project Associate Professor
Research field (1):
Basic nursing
Research keywords (3):
メンタリング
, 新人看護師
, 看護教育
Research theme for competitive and other funds (2):
- 2020 - 2023 新人期看護師の看護実践能力習得-正統的周辺参加論によるモデル化-
- 2012 - 2017 Development of an education program for preceptors guiding new nurses
MISC (9):
-
Aimi Furukawa, Yasuko Hosoda. Surface and Content Validity of the Mentoring Function Scale for Novice Nurses. Open Journal of Nursing. 2024. 14. 08. 401-411
-
古川亜衣美, 細田泰子. Mentoring Functions for Novice Nurses. 日本看護学教育学会誌. 2022. 32. 1
-
古川亜衣美, 細田泰子. O-037 新人期看護師におけるメンタリング機能尺度の信頼性・妥当性の検討. 日本看護研究学会雑誌(Web). 2019. 42. 3
-
中山由美, 細田泰子, 隅田千絵, 古川亜衣美, 刀谷峰子, 寺師榮. 救急領域の教育指導担当者が感じる新人看護師の指導時の困難. 日本看護科学学会学術集会講演集. 2016. 36th. 329
-
細田泰子, 中橋苗代, 中岡亜希子, 土肥美子, 池内香織, 古川亜衣美, 冨田亮三. 臨床学習環境デザイナー育成プログラムの運用に関する評価. 日本看護学教育学会誌. 2016. 26. 197
more...
Lectures and oral presentations (6):
-
新人期看護師におけるメンタリング機能尺度の信頼性・妥当性の検討
(日本看護研究学会第45回学術集会 2019)
-
新人期看護師におけるメンタリング機能尺度の内容妥当性の検討
(第28回日本医学看護学教育学会学術学会 2018)
-
Mentoring Functions for Novice Nurses.
(the 19th East Asian Forum of Nursing Scholars(EAFONS) 2016)
-
実習指導者のクリティカルシンキングと看護実践力の関連
(第24回日本医学看護学教育学会学術学会 2014)
-
Effects of nursing students' critical thinking on their clinical Competence.
(the 17th East Asian Forum of Nursing Scholars(EAFONS) 2014)
more...
Education (2):
- 2013 - 2017 Osaka Prefecture University Graduate School of Nursing
- 2011 - 2013 Osaka Prefecture University Graduate School of Nursing
Awards (1):
- 日本看護研究学会 平成28年度 論文奨励賞 救急領域に勤務する新人期看護師の技能習得に影響を及ぼす経験ー実践共同体における相互作用に焦点をあててー
Association Membership(s) (4):
JAPAN ACADEMY OF NURSING EDUCATION
, 日本医学看護学教育学会
, JAPAN SOCIETY OF NURSING RESEARCH
, JAPAN ACADEMY OF NURSING SCIENCE
Return to Previous Page