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J-GLOBAL ID:201901005861277809   Update date: Nov. 27, 2024

MAKINAE Shiika

マキナエ シイカ | MAKINAE Shiika
Affiliation and department:
Job title: assistant professor
Research field  (2): Experimental psychology ,  Special needs education
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • 2023 - 2024 発達障害や認知症者などの外からは見えにくい障害がある人が安心して航空機を利用できるようにする為の環境の整備に関わる調査 -新千歳空港をフィールドに[気持ちを落ち着かせる為の場所]の実証実験を通してー
  • 2020 - 2023 感覚処理特性に応じた合理的配慮実現に向けた環境調整および自己調整方法の開発
  • 2016 - 2020 Mechanisms of attention selection based on perceptual organization and individual differences
  • 2017 - 2019 物体軸の捉えと操作への身体化認知の関わりと発達障害特性:不器用さへの支援に向けて
  • 2018 - 2019 道具使用時の身体的シミュレーションがもたらす空間操作性の検討
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MISC (11):
  • Tetsuko Kasai, Keiichi Kitajo, Shiika Makinae. Behavioral and electrophysiological investigations of effects of temporal regularity on illusory-figure processing. Brain research. 2021. 1766. 147521-147521
  • Eonji Kim, Shiika Makinae, Mari Umeda. An approach to support disabled students in private college : A focus on activities and challenges of peer support. Bulletin of Miyagi Gakuin Women's University. 2020. 131. 61-74
  • Kazuki Yoshida, Kenta Takeda, Tetsuko Kasai, Shiika Makinae, Yui Murakami, Ai Hasegawa, Shinya Sakai. Focused attention meditation training modifies neural activity and attention: longitudinal EEG data in non-meditators. Social cognitive and affective neuroscience. 2020. 15. 2. 215-224
  • Hayato Watanabe, Shiika Makinae, Harumitsu Murohashi. Consideration for the sustainable supporting-place to infants, children, adolescents and adults with developmental disorders. Bulletin of Toyooka Junior College. 2018. 14. 339-348
  • Shiika Makinae, Tetsuko Kasai. Body analogy and sex differences in mental rotation. The Japanese journal of psychology. 2017. 88. 5. 452-459
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Lectures and oral presentations  (40):
  • 多部署協働による初年次からの学生支援体制構築の試み
    (第62回全国大学保健管理研究集会 2024)
  • 複合的困難さからみた余暇活動の一事例報告; 知的境界域・高齢・生活保護の実態から
    (日本特殊教育学会第62回大会 2024)
  • 発達障害や認知症者など外からは特性が見えにくい障害者の空港・航空機利用(事業委員会)
    (第27回日本福祉のまちづくり学会 2024)
  • 障害のある学生が大学生活の中で受ける「学ぶための支援」に関する研究(障害のある人の権利意識に関する特別研究委員会)
    (第27回日本福祉のまちづくり学会 2024)
  • 多様な感覚処理特性への環境支援(1) 空港内カームダウン・クールダウン室の有用性の比較評価
    (日本福祉のまちづくり学会 第27回全国大会 2024)
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Education (5):
  • 2016 - 現在 Hokkaido University Graduate School of Education Doctor course (Visual Perception and Cognitive Processes Lab.)
  • 2014 - 2016 Hokkaido University Research and Education Center for Brain Science (RECBS)
  • 2014 - 2016 Hokkaido University Graduate School of Education Master course (Special education and Psychophysiology Lab.)
  • 2012 - 2014 Hokkaido University School of Education Department of Education
  • 2010 - 2012 Yonezawa Women's Junior College Department of Japanese Language and Literature
Professional career (1):
  • Master of Education (Hokkaido University)
Work history (8):
  • 2023/04 - 現在 Hokusei Gakuen University School of Economics(Accessibility Support Office) assistant professor
  • 2019/05 - 現在 Miyagi Gakuin Women's University
  • 2018/04 - 現在 北海道 札幌市内精神科 学習指導員(心理師)
  • 2019/04 - 2023/03 Miyagi Gakuin Women's University
  • 2017/04 - 2019/03 JSPS Research Fellowship for Young Scientists (DC2: Special Needs Education)
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Association Membership(s) (12):
日本福祉のまちづくり学会 ,  日本公認心理師協会 ,  日本K-ABCアセスメント学会 ,  Japanese Cognitive Science Society ,  Japanese Society for Physiological Psychology and Psychophysiology ,  Psychonomic Society ,  The Japanese Association of Educational Psychology ,  The Japanese Society of Environmental Psychology ,  The Japanese Psychological Association ,  Japan Academy of Learning Disabilities ,  The Japanese Association of Special Education ,  The Japanese Society for Cognitive Psychology
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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