Nagisa Shinagawa, Tomoaki Inada, Harumi Gomi, Haruko Akatsu, Motofumi Yoshida, Yutaka Kawakami. Challenges and experiences to develop a Japanese language course for international medical students in Japan: Maximising acquisition of Japanese language by applying adult learning theories. The Asia Pacific Scholar. 2022. 7. 1. 3-8
2018 - 2022 International University of Health and Welfare
2000 - 2006 University of the Sacred Heart
1995 - 1998 University of the Sacred Heart
1991 - 1995 University of the Sacred Heart Faculty of Liberal Arts Department of Japanese Language and Litterature
Professional career (2):
修士(文学)
博士(医学教育)
Work history (6):
2016/09 - 2023/03 International University of Health and Welfare Center for Liberal Arts
2002/04 - 2017/03 University of the Sacred Heart
2015/04 - 2016/08 Nihon University
2004/04 - 2016/08 Shobi University
2013/04 - 2015/03 Sophia University
2009/04 - 2013/03 Waseda University
Show all
Committee career (3):
2023/12 - 現在 第二言語習得研究会 大会運営委員
2020/06 - 現在 日本語教育学会 審査・運営協力員
2021/03 - 2022/03 専門日本語教育学会 研究討論会実行委員
Awards (2):
2024/03 - 専門日本語教育学会 第25号専門日本語教育学会論文賞
2023/01 - 社会言語科学会 第22回徳川宗賢賞萌芽賞
Association Membership(s) (7):
日本ヘルスコミュニケーション学会
, THE JAPAN SOCIETY FOR MEDICAL EDUCATION
, 国際臨床医学会
, 社会言語科学会
, The Society for Technical Japanese Education
, 小出記念日本語教育研究会
, THE SOCIETY FOR TEACHING JAPANESE AS A FOREIGN LANGUAGE