Rchr
J-GLOBAL ID:201901009848001972
Update date: Jan. 30, 2024
Sakai Naoki
サカイ ナオキ | Sakai Naoki
Affiliation and department:
Research field (1):
Special needs education
Research keywords (3):
地域支援
, 就学支援
, 授業づくり
Research theme for competitive and other funds (1):
- 2020 - 2023 Development of career education at home for children with developmental disability.
Papers (5):
-
安冨 正人, 坂井 直樹, 中田 充, 鷹岡 亮, 阿濱 茂樹, 野村 厚志. An Utilization and Improvement of Typing Work Sheet App for Special Needs Education. 学部・附属教育実践研究紀要. 2016. 15. 119-128
-
坂井 直樹, 小林 英樹, 廣石 志都子, 大塚 英里, 須藤 邦彦, 松岡 勝彦, 松田 信夫. A Collaborative Project with Yamaguchi University about Formation of Teaching by Practicing and Action-training-research in Special Needs Education School Attached to Yamaguchi University : The teaching by practicing and the support with which Special Nee. 学部・附属教育実践研究紀要. 2015. 14. 127-134
-
安冨 正人, 坂井 直樹, 中田 充, 鷹岡 亮. A Development of Typing Work Sheet App for Special Needs Schools. 学部・附属教育実践研究紀要. 2015. 14. 153-160
-
坂井 直樹, 吉富 恵子, 藤本 貴子. Practical Research on the Instruction about Sexuality in Life Unit Study : The practice of life unit study in a class in School for Children with Special Needs Attached to the Faculty of Education. 教育実践総合センター研究紀要. 2012. 0. 33. 163-172
-
坂井 直樹, 須藤 邦彦. Research on acquisition of post-defecation skills in a student with intellectual disability : the process of learning the skill of using a shower-feature toilet. 研究論叢. 第3部, 芸術・体育・教育・心理. 2012. 62. 205-213
MISC (1):
-
坂井直樹. 生徒が主体的に音に関わるICTを活用した音楽科の授業-「からだをうごかして音を鳴らそう」の実践. 特別支援教育の実践情報. 2016. 172. 66-67
Lectures and oral presentations (2):
-
てんかん発作のある重度知的障害児の要求行動に関する研究-発作等により認められなくなったお菓子に手を伸ばす要求行動の再獲得を目指して-
(日本特殊教育学会第53回大会(仙台大会) 2015)
-
他生徒とのかかわりに回避行動を示していた発達障害生徒のコミュニケーション行動の拡充~特別支援学校における生徒同士の対人相互交渉スキルの向上目指して~
(日本特殊教育学会第52回大会(高知大会) 2014)
Education (2):
- 2008 - 2010 Yamaguchi University Graduate School of Education
- 1990 - 1994 Yamaguchi University Faculty of Education
Professional career (1):
Association Membership(s) (1):
THE JAPANESE ASSOCIATION OF SPECIAL EDUCATION
Return to Previous Page