Rchr
J-GLOBAL ID:201901011539414531
Update date: Sep. 04, 2024
Horai Kayoko
ホウライ カヨコ | Horai Kayoko
Affiliation and department:
Job title:
Professor
Homepage URL (1):
http://rsrch.ofc.sojo-u.ac.jp/sjuhp/KgApp?kyoinId=ymdygbydggy
Research field (5):
Sociology of education
, Education - general
, English linguistics
, Linguistics
, Education - general
Research keywords (12):
Academic Advising
, Self-directed learning
, 学習支援
, 言語学習アドバイジング
, Sociocultural Theory
, Interdependent learning
, Self-Directed Learning
, English Education
, metacognition
, Advising in language learning
, Self-Access Learning Center
, Learner autonomy
Research theme for competitive and other funds (1):
- 2020 - 2024 A General Study of Learning Support collaborating between Regular Courses and Extracurricular Education
Papers (14):
-
Gareth Humphreys, Kayoko Horai. Intercultural Citizenship in the Short-Term Study Abroad Practices at a University in Japan. The Journal of East Asian Educational Research. 2024. 17. 38-52
-
大関 智史, 林 透, 我妻 鉄也, 濱嶋 幸司, 長澤 多代, 清水 栄子, 宝来 華代子. 教学マネジメントにおける学習支援の方針と重要度の関連分析ー全国の学士課程教育を対象とした調査を通してー. 大学教育学会誌. 2023. 45. 1. 158-167
-
宝来 華代子, 杉本 善伸. 大学教育におけるアクティブラーニング促進に向けた授業実践 : 「3-2-1メソッド」を用いた学習効果に対する検証-Promoting Active Learning in Higher Education : A Case Study of the Effectiveness of the 3-2-1 Method as an Active Learning Tool. 崇城大学紀要 = Bulletin of Sojo University. 2023. 48. 71-80
-
HORAI Kayoko. Promoting SALC Usage in the Pandemic Context. JASAL Journal. 2022. 3. 1. 20-32
-
Faculty-wide Perspectives on English Education and Globalization. Bulletin of Sojo University. 2021. 46. 163-169
more...
MISC (3):
-
内田 浩二, 佐藤 和歌子, 米村 弘明, 大嶋 康裕, 久次米 通孝, 櫛山 興生, 池辺 洋一郎, 中牟田 侑昌, 井野川 人姿, 馬頭 亮太, et al. 令和4年度ベストティーチング賞受賞教員の授業について : 更なる授業改善を目指して(第7報)-Lectures of the "Best Teaching Award" Winners 2022 : Idea for Improvement(7th Report). 崇城大学紀要 = Bulletin of Sojo University. 2024. 49. 205-219
-
林 透, 長澤 多代, 宝来 華代子, 大関 智史, 我妻 鉄也. 大学生のための学習支援の目的・担い手・方法に関する総合的研究 : 学習支援に関する全国調査を踏まえて-A Comprehensive Study on Objectives, Leadership and Methods of Learning Support for University Students : Insights from Nationwide Survey on Learning Support. 大学教育学会誌 = Journal of Japan Association for College and University Education / 「大学教育学会誌」編集委員会 編. 2023. 45. 2. 157-162
-
Horai Kayoko. Confirmatory Factor Analyses of Measurement Models for a Japanese Adaptation of a Learner Autonomy Instrument. International Journal of Social and Cultural Studies. 2013. 6. 6. 57-76
Lectures and oral presentations (22):
-
大学生のための学習支援に関する機能・担い手・方法に関する総合的研究 ~学習支援に関する全国調査を踏まえて~
(大学教育学会第45回大会ラウンドテーブル 2023)
-
自律的な学修者の育成に向けて ~スキル活用の対話を通し学生の主体性を促進しよう~
(第35回 初年次教育セミナー 2021)
-
Design of an Online Interactive Orientation Material: Welcome to Self-Directed Learning
(The Japan Association for Self-Access Learning 2021)
-
学習支援リソース活用に向けたプロモーション活動とその成果
(日本アカデミックアドバイジング協会第1回年次大会 2021)
-
崇城大学の全学的取組と アドバイジングスキルの要点
(第27回大学教育研究フォーラム 2021)
more...
Works (1):
-
学生の主体性を促す学習アドバイジングスキルとは?(1st ed.) ~学生の主体性を促す学習アドバイジングスキルとは?~
2020 -
Education (1):
- 2011 - 2014 The Graduate School of Social and Cultural Sciences Kumamoto University Social and Cultural Sciences Doctoral Program Applied Linguistics
Professional career (1):
- doctor's degree (The Graduate School of Social and Cultural Sciences Kumamoto University)
Work history (3):
- 2022/04 - 現在 Sojo University Center for Education and Innovation SOJO International Learning Center Professor
- 2011/04 - 2022/03 Sojo Univeristy Center for Education and Innovation Sojo International Learning Center Associate Professor
- 2011/04 - 2015/03 SOJO UNIVERSITY SOJO International Learning Center SOJO International Learning Center(SILC)
Committee career (2):
- 2022/04 - 現在 Japan Association for Academic Advising Editorial committee
- 2022/04 - 現在 Japan Association for Self-Access Learning (JASAL) Publicity
Awards (1):
- 2023 - Sojo University Best teacher Award
Association Membership(s) (4):
日本アカデミックアドバイジング協会
, 大学英語教育学会
, The Japan Association of Self-Access Learning
, THE JAPAN ASSOCIATION FOR LANGUAGE TEACHING
Return to Previous Page