Rchr
J-GLOBAL ID:201901012145783481   Update date: Jan. 30, 2024

Kawamata Misako

カワマタ ミサコ | Kawamata Misako
Affiliation and department:
Research field  (1): Early childhood education and childcare
Research theme for competitive and other funds  (4):
  • 2021 - 2025 Development of program to improvement management ability about a life rhythm and sleep hygiene for preschool children in collaboration with their parent
  • 2020 - 2023 幼稚園・保育所等に在籍する外国籍乳幼児の保護者の支援、園と保護者相互理解の方策
  • 2013 - 2018 Functional Differentiation of Tertiary Education and Framework for Quality through Career and Vocational Education
  • 2009 - 2012 Non-University Higher Education, and Qualification Framework
Papers (26):
  • Learning about local childcare support activities by university students during COVID-19 Pandemic: Using the method of remote-controlled simulated childcare. 2023. 83. 29-35
  • 井成真由子,竹内日登美,原田哲夫,川俣美砂子,黒谷万美子,中出美代. 3〜5歳の子どもを持つ母親の就業形態,睡眠問題および育児ストレスの関係. 東海公衆衛生雑誌 第11巻第1号. 2023
  • Activities by non-face-to-face type for the child-rearing support by university students under the spread of COVID-19: Analysis of their reflective reports with using quantitative text analysis. 2022. 4. 45-54
  • Timing of the day when infants are bad mood may be related to unsuitable sleep habits. 2021. 81. 155-160
  • The role of Playground Environments in Early Childhood : Focusing on Children's Natural Experience in Kindergarten. 2021. 3. 209-216
more...
MISC (13):
more...
Books (10):
  • 新・保育の計画と評価ー理論と実践をつなぐ保育カリキュラム論ー
    2023
  • 保育者のバーンアウトと生活リズムの関係
    2023
  • コンパス 保育原理 -未来を生きる子どもの保育-
    2019
  • 共に育つ保育を探究する 保育内容総論
    2019
  • シードブック 乳幼児カリキュラム論 教育課程・全体的な計画の編成と評価
    2019
more...
Education (2):
  • 高知大学大学院総合人間自然科学研究科(博士課程)黒潮圏総合科学専攻
  • 九州大学大学院人間環境学府教育システム専攻(博士後期課程)
Professional career (1):
  • 博士
Association Membership(s) (1):
日本保育学会、日本乳幼児教育学会、日本教育社会学会、日本インターンシップ学会、人材育成学会、こども環境学会、日本時間生物学会、日本保育保健学会、日本保育者養成教育学会、日本保育文化学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page