Research theme for competitive and other funds (4):
2023 - 2027 Teory and practice on high school/university articulations and first-year university education: from the perspective of agency and assembly
2023 - 2027 A Theoretical and Practical Study of High School-University Articulation and First-Year University Education: From the Perspective of Agency and Assembly
2023 - 2026 精神分析による発達論と社会思想の架橋--政治的主体の育成を担う教育のために
2020 - 2023 精神分析的教育学の新たな展開-教師教育・保育者養成への接続可能性の検討
MISC (22):
SHIROKANE Natsuki, SUKAWA Kimihiro. A Summary Report of the Symposium on “Psychoanalysis and Education: Freudian Thought as an Educational Theory”. E-Journal of Philosophy of Education: International Yearbook of the Philosophy of Education Society of Japan. 2021. 6. 19-26
須川 公央. 書評 大沢裕著『ペスタロッチーにおける生活陶冶思想の研究』. 幼児教育史研究 = The Japanese journal of the historical studies of early childhood education and care / 幼児教育史学会機関誌編集委員会 編. 2021. 16. 34-37
白銀 夏樹, 須川 公央. 研究討議に関する総括的報告-研究討議 精神分析と教育 : 教育理論としてのフロイト思想. 教育哲学研究 = Studies in the philosophy of education / 教育哲学会 編. 2021. 123. 36-42
デボラ・P ブリッツマン, 須川 公央. フロイト思想と学びの他者性への転回-研究討議 精神分析と教育 : 教育理論としてのフロイト思想. 教育哲学研究 = Studies in the philosophy of education / 教育哲学会 編. 2021. 123. 1-12
Freudian thought as an educational theory for otherness: Second thoughts. 2021. 6-11
HISTORY OF EDUCATIONAL THOUGHT SOCIETY
, THE JAPAN CHRISTIAN EDUCATION SOCIETY
, THE JAPANESE SOCIETY FOR THE EDUCATION OF YOUNG CHILDREN
, PHILOSOPHY OF EDUCATION SOCIETY OF JAPAN
, JAPANESE EDUCATIONAL RESEARCH ASSOCIATION