Rchr
J-GLOBAL ID:201901013598046549   Update date: Sep. 02, 2021

Matsuzaki Yutaka

Matsuzaki Yutaka
Affiliation and department:
Job title: 助教
Research field  (1): Other
Research keywords  (5): 臨床心理学 ,  特別支援教育 ,  認知神経科学 ,  Developmental Psychology ,  Developmental Disorder
Research theme for competitive and other funds  (3):
  • 2021 - 2024 自閉スペクトラム症者における感情の受容の神経基盤とその促進要因に関する研究
  • 2020 - 2024 非認知能力の保育活動を通じた涵養と学力を含めた包括的な社会的帰結に及ぼす影響
  • 2018 - 2022 自閉スペクトラム症児者の個人内・環境要因を踏まえた情動制御測定ツールの開発
Papers (2):
  • Kohei Sakaki, Rui Nouchi, Yutaka Matsuzaki, Toshiki Saito, Jérôme Dinet, Ryuta Kawashima. Benefits of VR Physical Exercise on Cognition in Older Adults with and without Mild Cognitive Decline: A Systematic Review of Randomized Controlled Trials. Healthcare. 2021. 9. 7. 883-883
  • Teruo Hashimoto, Susumu Yokota, Yutaka Matsuzaki, Ryuta Kawashima. Intrinsic hippocampal functional connectivity underlying rigid memory in children and adolescents with autism spectrum disorder: A case-control study. Autism : the international journal of research and practice. 2021. 13623613211004058-13623613211004058
MISC (21):
more...
Books (6):
  • Psychology World 91
    2020
  • 読書のいずみ
    全国大学生活共同組合連合会 2020
  • 幸いな人
    2019
  • 子ども白書2019
    2019
  • 公認心理師技法ガイド
    文光堂 2019
more...
Lectures and oral presentations  (15):
  • ポジティブ感情制御の神経基盤 -fMRIを用いた方略特異的・共通脳領域の探索
    (日本心理学会第85回大会 2021)
  • 青年期以降の生きにくさと発達障害
    (発達障害者支援セミナーinみやぎ 2021)
  • 子どもの生活環境と学力や認知発達:読書やスマートフォン、第二言語学習まで幅広く
    (2020年度公文山口事務局新春講座 2021)
  • 本の読み方で学力は決まる
    (国見町家庭教育講演会 2020)
  • Development of the scale of emotion regulation in autism spectrum disorder
    (The 84 the annual convention of the Japanese psychological association 2020)
more...
Work history (1):
  • 2017/04 - 現在 Institute of Development, Aging and Cancer, Tohoku University, Japan. Division of Developmental Cognitive Neuroscience Assistant Professor
Committee career (1):
  • 2017/09 - 現在 仙台市学習意欲の科学的研究に関するプロジェクト 委員
Association Membership(s) (9):
地域安全学会 ,  日本心理学会 ,  JAPANESE ASSOCIATION OF COMMUNICATION DISORDERS ,  日本臨床心理劇学会 ,  日本心理劇学会 ,  THE JAPANESE ASSOCIATION FOR THE STUDY OF DEVELOPMENTAL DISABILITIES ,  JAPAN ACADEMY OF LEARNING DISABILITIES ,  JAPAN SOCIETY OF DEVELOPMENTAL PSYCHOLOGY ,  THE JAPANESE ASSOCIATION OF SPECIAL EDUCATION
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page